بازدید از نقش رستم و باغ دلگشا برای اولین بار

دانش آموزان پایه هفتم دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد گلستان به اردوی سیاحتی شیراز رفتند.

هفتمی ها روز شنبه ۲۲ دی با قطار به سمت شیراز حرکت کردند. با تصمیم مسئولان برگزاری اردو، کاروان گلستانی ها در ایستگاه مرودشت از قطار پیاده شدند و از تخت جمشید و نقش رستم بازدید کردند.

هفتمی ها پس از بازدید از این بناهای باستانی به سمت شهر شیراز حرکت کردند و در خوابگاه شهید فهمیده شیراز ساکن شدند. «رسول بیگی»، مسئول فرهنگی واحد گلستان که در این اردو همراه دانش آموزان بود به خبرنگار سایت مجتمع علامه طباطبایی گفت: «با توجه به تجربه برگزاری اردوهای قبلی، در این اردو طوری برنامه ریزی کردیم که بتوانیم بازدید از نقش رستم و باغ دلگشا را نیز در برنامه فشرده اردو بگنجانیم. ضمن این که از مسجد نصیر الملک یکی از زیباترین مساجد جهان و جاذبه توریستی شهر شیراز هم دیدن کردیم و عکسهای یادگاری زیبایی گرفتیم.»

«غرور و خجالتمان کمتر شد»

اردوهای برون شهری مدرسه برای دانش آموزان پر از تجربه های تازه است. «ایلیاد دباغ» یکی از دانش آموزانی که برای اولین بار بدون پدر و مادر به سفر رفته بود در مورد اردو گفت: «روز اول که در ایستگاه مرودشت از قطار پیاده شدیم روز سنگین و فشرده ای بود. از تخت جمشید و نقش رستم و حافظیه و باغ جهان نما دیدن کردیم و شب هم مسابقه فوتسال دادیم. با این که خسته شدیم اما خوش گذشت.»

وی افزود: «من فکر می کردم که دوری از خانواده سخت باشد اما در این اردو متوجه شدم که سفر با دوستان آنقدر هم سخت نیست. در این اردو چیزهای زیادی یاد گرفتم از جمله این که مغرور نباشم.»

«فربد زند وکیلی» دیگر دانش آموز پایه هفتم که قبلا تجربه سفر بدون خانواده را داشته است به خبرنگار سایت مجتمع علامه طباطبایی گفت: «روز اول که به نقش رستم رفتیم یک بنای مکعبی بود که داستانهای زیادی در مورد کاربری آن وجود دارد و برای من شنیدن داستانها در مورد آن جالب بود. بین همه برنامه ها بازدید از تخت جمشید برای من بهترین قسمت سفر بود.» او گفت این سفر باعث شده که با دوستانش صمیمی تر شود و خجالت را کنار بگذارد.

علاوه بر مکانهای دیدنی مذکور، گلستانی ها در این سفر ۵ روزه به حافظیه، سعدیه، شاهچراغ، ارگ کریمخان و مجموعه وکیل (بازار، حمام و مسجد) رفتند و در تعدادی از بهترین رستوران های شهر شیراز غذا خوردند. برگزاری مسابقات ورزشی از جمله فوتسال و جُنگ های فرهنگی در خوابگاه نیز از دیگر برنامه های اردوی شیراز بود. کاروان اردوی شیراز صبح چهارشنبه ۲۶ دی به تهران رسیدند و بدین ترتیب دوری ۵ روزه گلستانی ها از خانواده و مدرسه و شهر تهران به پایان رسید.

برای دیدن گالری تصاویر اردوی شیراز اینجا کلیک کنید.