بهترین اپلیکیشن برای موفقیت در امتحانات چیست؟

 حالا که فصل امتحانات شروع شده قصد داریم نگاهی به چند اپلیکیشن برای موفقیت در امتحانات بیندازیم. پس از همه‌گیری کرونا، دنیای مجازی و سرویس‌های اینترنتی دوران جدیدی را آغاز کردند. قرنطینه‌ای که شروع شد، و تا مدت‌ها مشخص نبود کِی قرار است به پایان برسد، کسب‌وکارها، سازمان‌ها و مشاغل را به سمت دورکاری سوق داد و درست همین جا بود که دنیای اینترنت به یاری فعالیت‌های اجتماعی آمد.

مدارس، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی، به دلیل رفت‌وآمد اشخاص متعدد در طول روز و لزوم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی بیشتر و سریع‌تر از هر نهاد دیگری به سرویس‌های اینترنتی برای برگزاری کلاس‌ها، برنامه برای امتحانات به شکل مجازی و اپلیکیشن برای درس خواندن روی آوردند.

آموزش درس در قالب درس‌نامه، جدول‌های برنامه‌ریزی، فلش کارت‌ها، بازی‌های علمی و ذهنی برای افزایش تمرکز، اپلیکیشن برای آمادگی امتحان سراسری و برنامه‌هایی که اضطراب را کاهش دهند گوشه‌ای از سرویس‌هایی بود که اپلیکیشن آمادگی امتحان ارائه می‌داد.

اپلیکیشن‌های ایرانی برای موفقیت در امتحانات در این چند سال رشد قابل توجهی کرده‌اند. در ادامه علاوه بر نسخه‌های خارجی برنامه برای آماده شدن برای امتحان، به نسخه‌های ایرانی اپلیکیشن برای درس خواندن نگاهی می‌اندازیم.

اپلیکیشن‌های ایرانی برای آمادگی در امتحانات

زمانی که وزارت آموزش و پرورش تصمیم گرفت برنامه‌های درسی دانش‌آموزان را در شبکه‌های تلویزیونی پخش کند، خیلی زود جای خالی مشاوره‌ی مدارس، فضای همفکری دانش‌آموزان در ایام امتحانات، کلاس‌های تقویتی و دیگر خدمات جانبی آموزشی حس شد. بعد از مدت کوتاهی اپلیکیشن‌های دولتی و غیردولتی نمایان شدند و تعدادی‌ از آن‌ها توانستد سرویس‌های بسیار کاربردی‌ای برای دانش‌آموزان در نظر بگیرند که حتی در برنامه‌های خارجی نیز نظیر نداشت. نکته‌ی مهم دیگری که امتیاز اپلیکیشن‌های ایرانی محسوب می‌شد طراحی اپلیکیشن برای امتحانات با توجه به محتوای کتاب‌های درسی در آزمون‌های گوناگون بود و دانش‌آموزان و دانشجویان می‌توانستند درس‌ها را از طریق راه‌های مختلف با جزئیات بالا فرا بگیرند.

اپلیکیشن برای درس خواندن

اپلیکیشن قبولی

اگر به دنبال اپلیکیشن برای موفقیت در امتحانات باشید که علاوه بر محتوای آموزشی کتاب‌های درسی، به شکل اختصاصی و با محتوای جدید به آموزش مباحث درسی پرداخته باشد، اپلیکیشن قبولی گزینه‌ای بسیار مناسب است. علاوه بر محتوای ویژه‌ی قبولی، در این برنامه شما می‌توانید به متن‌های سایر کتاب‌های کمک‌آموزشی موجود دسترسی داشته باشید و حتی بسیاری از کتاب‌های آموزشی را رایگان دانلود کنید. امکان استفاده از کلاس‌های آنلاین ویژه‌ی قبولی نیز از ویژگی‌های متمایز آن است که در کمتر برنامه‌ای می‌توان یافت.

در کنار شرح درس‌های دقیق، اپ قبولی تمرکز ویژه‌ای بر برگزاری آزمون‌های هدفمند، شامل آزمون‌های دوره‌ای و آزمون‌های جامع گذاشته؛ پس از شرکت در آزمون‌های این برنامه، می‌توانید به کارنامه‌ای بسیار دقیق دسترسی داشته باشید و بلافاصله ارزیابی شوید.

اپلیکیشن تیک طلایی

همان‌طور که از نامش مشخص است، این برنامه به گونه‌ای تخصصی طراحی شده تا کاربرانش مهارت‌های لازم را برای آزمون‌های تستی (چندگزینه‌ای)، مثل آزمون‌های جامع مدارس، المپیادها یا آزمون سراسری کسب کنند. از دیگر امکانات پیشرفته‌ی تیک طلایی می‌توان به تدوین برنامه‌های دقیق و کامل برای مطالعه اشاره کرد. ضمن استفاده از این اپلیکیشن آمادگی امتحان، شما می‌توانید در طی یک برنامه‌ریزی دقیق، سرعت تست‌زنی، تمرکز و دقت خود را افزایش دهید و به آمادگی لازم برای شرکت در آزمون‌های تستی برسید.

گاهی برخی از دانش‌آموزان حین درس خواندن مدام تمرکزشان را از دست می‌دهند. والدین باید بدانند دقیقا علت عدم تمرکز دانش آموزان چیست تا بتوانند راه‌حل مناسبی پیدا کنند.

اپلیکیشن آلاء

تا این‌جا به چند اپلیکیشن برای درس خواندن اشاره کردیم که به شکل ویژه روی آزمون‌ها متمرکز بودند، اما اگر در فراگیری محتوای آموزشی مشکل دارید و نیاز دارید به‌جز زمانی که در کلاس درس آنلاین و یا حضوری هستید از محتوای آموزشی تقویتی بهره ببرید، اپلیکیشن آلاء گزینه‌ای بسیار مناسب برایتان خواهد بود. این اپلیکیشن را می‌توان در لیست بهترین اپلیکیشن برای موفقیت در امتحانات قرار داد. نقطه‌ی قوت برنامه‌ی کمک‌آموزشی آلاء ویدیوهای آموزشی و کمک‌آموزشی‌ای است که مباحث کتاب‌های درسی را موبه‌مو تشریح کرده‌اند تا دانش‌آموزان مشکلی در درک مطالب نداشته باشند. نکته‌ی جالب توجه دیگر در این برنامه سرعت بارگذاری مطالب جدید است و هر هفته تعداد زیادی ویدیوی جدید با بیان جدید برای آموزش مطالب در این برنامه آپلود می‌شود. افزون بر خدمات ذکرشده، با استفاده از اپلیکیشن آلاء می‌توانید در کلاس‌های جمع‌بندی، کلاس‌های نکته و تست و همایش‌های جمع‌بندی دروس شرکت کنید.

اپلیکیشن آمادگی امتحان

اپلیکیشن درس‌یار

استفاده از هوش مصنوعی به‌سرعت دارد جای خودش را در زمینه‌ها و رشته‌های مختلف پیدا می‌کند. اپلیکیشن‌های کمک‌آموزشی هم، همپای بقیه‌ی سرویس‌های اینترنتی، هر روز تلاش می‌کنند از امکانات هوش مصنوعی در زمینه‌ی آموزش استفاده کنند. اگر در بین اپ‌های ایرانی به دنبال اپلیکیشن آمادگی امتحان می‌گردید، درس‌یار گزینه‌ای مطلوب خواهد بود. در این برنامه، به علاوه‌ی مطالب و راهکارهایی که برای بهبود عملکرد، افزایش روحیه و کاهش اضطراب در دانش‌آموزان در نظر گرفته شده، برنامه‌ریزی تحصیلی دانش‌آموزان با هوش مصنوعی انجام می‌شود و متناسب با عملکرد و توانایی هر شخص برنامه‌ای دقیق به او داده می‌شود که قرار نیست ثابت بماند و با رصد دقیق عملکرد دانش‌آموزان در هر بازنگری جزئیات تحصیلی زیادی تغییر خواهد کرد. این اپ با بررسی داده‌ها نشان می‌دهد که روش صحیح مطالعه برای دانش آموزان چیست.

اپلیکیشن گاما

اپلیکیشن گاما از اولین و محبوب‌ترین برنامه‌های کمک‌آموزشی برای آمادگی امتحانات است. تدوین درس‌نامه‌ی متناسب با هر آزمون و همچنین دسترسی بسیار کامل به آزمون‌های متعدد و امکان استفاده از پاسخ‌نامه‌ی کلیدی و تشریحی برای آزمون‌ها، از ویژگی‌ها شاخص برنامه‌ی گاما هستند. بنابراین اگر به دنبال اپلیکیشن برای موفقیت در امتحانات هستید، در این برنامه برای آماده شدن برای امتحان شما می‌توانید در آزمون‌های سراسری‌ای که به شکل آنلاین برگزار می‌شوند شرکت کنید و در یک جامعه‌ی آماری گسترده اطلاعات خوبی از جایگاهتان به دست بیاورید.

استفاده از بیشتر سرویس‌های اپ گاما رایگان است، اما با اشتراک در سرویس‌های غیررایگان این برنامه می‌توانید از خدمات و پشتیبانی آموزشی بسیار کاملی برخوردار شوید.

اپلیکیشن کنکوری پادرس

این برنامه برای امتحانات مقطع متوسطه و به طور ویژه برای دانش‌آموزان دبیرستانی دوره دوم طراحی شده است. در اپ کنکوری پادرس، علاوه بر درس‌نامه‌های بسیار دقیق و جزوه‌های متعدد، دانش‌آموزان می‌توانند از ویدیوهای آموزشی این برنامه استفاده کنند. این اپلیکیشن برای درس خواندن در هنرستان نیز بسیار مفید است و خدمات بی‌نظیری را برای هنرجویان هنرستان‌ها تدارک دیده است که در هیچ برنامه‌ی دیگری پیدا نخواهید کرد.

این برنامه برای موفقیت در امتحانات امکان دسترسی آفلاین به مباحث درسی را نیز فراهم کرده است. امکانات جالب دیگر این برنامه ابزارهایی مثل ماشین‌حساب هوشمند، خط‌کش و جدول‌های کاربردی و فرمول‌ها هستند که در زمان فراگیری درس قرار است حسابی کمک‌تان کنند.

برنامه برای امتحانات

اپلیکیشن‌های خارجی برای آمادگی در امتحانات

رسم است که در معرفی محصولات و خدمات اول به سراغ نمونه‌های خارجی و بعد اگر فرصتی بود نمونه‌های ایرانی برویم. اما در این‌جا ماجرا کاملاً متفاوت است. اپلیکیشن‌های آمادگی امتحان ایرانی در سال‌های گذشته به قدری با محتوای کتب درسی هماهنگ شده‌اند و برنامه‌های مفصلی را، شامل ویدیو و پادکست و درس‌نامه و نکته‌نامه و امکانات دیگر، تدارک دیده‌اند که حالا اپلیکیشن‌های خارجی به حاشیه رفته‌اند. اما بد نیست نیم‌نگاهی هم به چند اپلیکیشن آمادگی امتحانات که با ساختارهای آموزشی جهانی منطبق هستند داشته باشیم.

اپلیکیشن تایم تیون

اپ تایم تیون به طور اختصاصی بر برنامه‌ریزی برای امتحانات تمرکز دارد. بسیاری از دانش‌آموزان هستند که مشکلی در فراگیری مطالب درسی ندارند، اما ناتوانی در برنامه‌ریزی و جمع‌بندی مباحث آموزشی بلای جانشان شده است. تایم تیون دقیقاً برای این گروه طراحی شده است. در تایم تیون، شما می‌توانید زمان مطالعه‌ی تک‌تک دروس و همچنین زمان و آلارم خواب را تنظیم کنید. همچنین می‌توانید برنامه‌ی آزمون‌های خود را وارد و براساس آن برای هر آزمون مطالعه کنید. تایم تیون مشخصاً یک اپلیکیشن برای درس خواندن است که کمک می‌کند تایم‌تان را تیون کنید! پس اگر به اپلیکیشن برای موفقیت در امتحانات نیاز دارید، حتما سراغ Time Tune بروید.

اپلیکیشن لمورایز

هوش و حافظه دو مقوله‌ی کاملاً مجزا هستند. اشخاص زیادی وجود دارند که هوشی سرشار و بسیار بالاتر از اطرافیانشان دارند، اما چون حافظه‌ی خوبی ندارند، تا زمانی که در آزمون‌های متعدد هوش‌سنجی شرکت نکنند مشخص نمی‌شود چه نوابغی بوده‌اند. دقیقاً برعکس این موضوع نیز صدق می‌کند و اشخاصی که حافظه‌ی فوق‌العاده دارند به نظر دیگران باهوش هستند. واقعیت ماجرا این است که اهمیت حافظه به‌هیچ‌وجه از اهمیت هوش کمتر نیست. مشکل اصلی دانش‌آموزان اغلب از نوع اول است: دانش‌آموزان مباحث را می‌آموزند، اما از یاد می‌برند.

به یاری اپ لمورایز (Lemorize)، دانش‌آموزان فراتر از یک اپلیکیشن برای درس خواندن، از وجود همنشینی استفاده می‌کنند که حافظه‌شان را تقویت کند. آموزش فلش‌کارتی و بر اساس درس‌نامه‌هایی که بسیار بسیار کوچک شده‌اند، طراحی فلش‌کارت‌ها، به طوری که چندرسانه‌ای باشند و بشود فایل، صدا یا تصویر را نیز ضمیمه‌ی آن کرد، بخشی از خدمات جذابی هستند که این برنامه برای امتحانات و فراتر از آن، برای حافظه‌ی شما، فراهم کرده است.

اپلیکیشن کمک آموزشی

اپلیکیشن فوتومث

آخرین موردی که بررسی می‌کنیم از بعضی لحاظ نه‌تنها یک اپلیکیشن برای موفقیت در امتحانات که شاید یک ایده‌ی جدید برای تمام لحظات حرفه‌ای یک مهندس یا هر محاسبه‌گری باشد. بیشترِ دانش‌آموزان دبیرستانی در شب امتحان چنین رؤیایی در سر داشتند؛ فقط کافی است از مسائل پیچیده‌ی ریاضی عکس بگیرید و در زمان کوتاهی جواب مسئله را با راه حل در دست داشته باشید! و این در حقیقت همان کاری است که فوتومث می‌کند. خدمات هوش مصنوعی دیگری مثل اپ مث اسکنر ــ هوش مصنوعی اپل ــ هم دست‌به‌کار عَرضه‌ی این سرویس پرطرفدار شدند. اکنون با وجود این اپلیکیشن آمادگی امتحانات به‌راحتی می‌توان در آزمون‌های متعدد موفق بود.

سخن پایانی

در این مطلب درباره‌ی چندین اپلیکیشن برای درس خواندن و آمادگی امتحانات صحبت کردیم. دانش‌آموزان مقاطع مختلف تحصیلی، به‌ویژه دبیرستانی‌ها و کنکوری‌ها، این روزها با دسترسی‌ای که به اپلیکیشن برای موفقیت در امتحانات دارند، اضطراب کمتری را تحمل خواهند کرد و به کمک این برنامه‌ها نه‌تنها در آزمون‌ها امتیازات بالایی به دست می‌آورند، بلکه تمرکز و تلاش خود را بالا می‌برند و نظم و برنامه‌ریزی می‌آموزند.

حالا دیگر کمبود تمرکز تهدید نیست، چون هوش مصنوعی کمک می‌کند دانش‌آموز تمرکزش را بالا ببرد. اگر هم مشکل با برنامه‌ریزی است، یک اپ تایم تیون کارساز خواهد بود. به لطف هوش مصنوعی و پیشرفت تکنولوژی نیز هرساله باید منتظر تعداد بیشتری اپلیکیشن برای درس خواندن باشیم. با وجود این برنامه‌های اینترنتی، مقوله‌‌ی آموزش در این سال‌ها معنای کاملاً متفاوتی یافته و آن‌طور که کمپانی‌های عظیم مانور می‌دهند، مشخص است رشد کمی و کیفی اپلیکیشن‌های آموزشی حد و حساب ندارد.

اخبار پیشنهادی