اهداف برگزاری پایگاه تابستانی در واحد پاسداران چه بود؟

«محمد طاهری» مدیر واحد پاسداران در گفتگو با خبرنگار سایت علامه طباطبایی به بیان جزییاتی از پایگاه تابستانی دبیرستان دوره دوم علامه طباطبایی واحد پاسداران پرداخت. طاهری می گوید دانش آموزان هر سه پایه واحد پاسداران، پایگاه تابستانی را با اهداف و برنامه های متفاوتی سپری کردند.

او ابتدا به تفاوت برنامه های تابستان برای دانش آموزان پایه های مختلف اشاره می کند: «پایگاه تابستانی برای دانش آموزان پایه دهم بیشتر با هدف آشنایی دانش آموزان و کادر اجرایی مدرسه با یکدیگر بود. دانش آموزان تازه وارد باید با محیط دبیرستان دور دوم بیشتر آشنا می شدند. کادر اجرایی مدرسه هم از نظر آموزشی و اخلاقی شناخت مناسبی از پایه دهمی ها پیدا کردند.»

حل مشکل کمبود وقت در سال تحصیلی

پایگاه تابستانی برای دانش آموزان پایه دهم و یازدهم از نظر آموزشی فایده های بسیاری داشته است. طاهری می گوید: «در این شش هفته حجم قابل ملاحظه ای از محتوای درسی به دانش آموزان تدریس و در انتهای آن آزمون برگزار شد. این برنامه ریزی باعث می شود که در طول سال تحصیلی و نزدیک شدن به امتحانات مشکل زمان نداشته باشیم.»

مدیر واحد پاسداران درباره پایگاه تابستانی دانش آموزان پایه دوزادهم هم می گوید: «برای دانش آموزان پایه دوازدهم ده هفته آموزشی و ۱۳ روز اردوی مطالعاتی برگزار شد. هدف اصلی پایگاه برای این دانش آموزان آغاز مطالعه جدی و با برنامه آن ها برای کنکور سراسری سال بعد بود.»

تعریف مفهوم درست تفریح برای دانش آموزان

اردوهای تفریحی بخش مهم دیگری از پایگاه تابستانی دبیرستان دوره دوم علامه طباطبایی – واحد پاسداران را تشکیل داد. آنطور که طاهری می گوید هدف اصلی این اردوها تعریف صحیح تفریح برای دانش آموزان بوده است: «امسال چند اردوی طبیعت گردی برای بچه ها برگزار کردیم. هدف اصلی این اردوها این بود که به آن ها یاد بدهیم در کنار تفریحات مدرنی که وجود دارد، می توان دل به طبیعت هم سپرد و از آن لذت برد. با این کار آن ها را با شکل های دیگری از تفریح آشنا کردیم.»

گفتنی است دانش آموزان دبیرستان دوره دوم علامه طباطبایی – واحد پاسداران در طول پایگاه تابستانی در شش اردوی تفریحی شرکت کردند. روستای گردشگری خمده، باغ موزه دفاع مقدس، باغ موزه مقدم، روستای گلوکان، سالن ورزشی فوتبال، والیبال، استخر و سینما از جمله اردوهایی بود که در پایگاه تابستانی برگزار شد.

اخبار پیشنهادی