انجمن و مدرسه؛ همکاری مثبت در پشت سر گذاشتن سالی سخت

انجمن اولیا و مربیان یکی از بخش های اصلی هر مدرسه است که نقشی کلیدی در ارتباط اولیا و مسئولین مدرسه ایفا می کند. انجمن اولیا و مربیان دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد میرداماد در سال تحصیلی گذشته، با همکاری مدیریت و کادر این واحد توانست نقش مهمی در حفظ ارتباط اولیا با مدرسه با توجه به چالش های پیش رو داشته باشد.
“هاله محبی” رئیس انجمن اولیا و مربیان واحد میرداماد درباره چگونگی تشکیل این انجمن در سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰  می گوید: “انتخابات سال گذشته اعضای انجمن، به صورت آنلاین انجام و جلسات انجمن از آبان ماه برگزار شد.”
محبی درباره ارتباط اولیا با اعضای انجمن و مدیریت واحد میرداماد می گوید: “بعد از انتخابات اطلاعات تماس اعضا و ساعاتی مشخص برای ارتباط اولیا و اعضای انجمن در کانال های واحد میرداماد قرار داده شد. ارتباط اولیا با مدیر و مشاورین هم بسیار مثبت و خوب بود و نظراتشان را راحت با مسئولین مدرسه در میان می گذاشتند.”
به گفته رئیس انجمن اولیا و مربیان واحد میرداماد، برنامه های انجمن با استقبال بسیار خوبی از طرف مدیریت مواجه میشد: “در سال تحصیلی گذشته به دلیل مجازی بودن مدرسه، دانش آموزان و خانواده ه ابا مشکلات متعددی رو به رو شدند. یکی از اصلی ترین این مشکلات، نبود انگیزه کافی درس خواندن در دانش آموزان به دلیل دوری از همسالان و فضای مدرسه بود. در راستای حل این مشکل، در انجمن برنامه هایی را به مدیر مدرسه ارائه کردیم که با پیگیری های انگیزشی و فنی از طرف کادر واحد میرداماد، این مشکل تا حدود زیادی بر طرف شد”

محبی همچنین درباره تجربه جدیدی به اسم آموزش آنلاین می گوید: “این تجربه برای دبیران، دانش آموزان و خانواده ها تجربه ای جدید بود که مزایای خاص خودش را دارد. نظارت اولیا بر نحوه تدریس دبیران و جهش علمی و ارتباطی دانش آموزان به وسیله فضای مجازی از مزایای این نوع از آموزش بود که دانش آموزان توانستند تا حدودی آن را کسب کنند.”
رئیس انجمن اولیا و مربیان این واحد بخش اعظمی از اتفاقات مثبت سال گذشته در این واحد را حاصل همکاری خوب مدیریت و کادر مدرسه با انجمن اولیا می داند: ” با توجه به مشکلاتی که این نوع آموزش برای ما به وجود آورد، طبیعتا چالش های زیادی پیش روی خانواده و دانش آموزان قرار گرفت. این چالش ها  به وسیله ارتباط مستمری که با  مسئولین مدرسه، در کوتاه ترین زمان و با پیگیری از طرف کادر مجرب این واحد بر طرف شد تا دانش آموزان در محیطی به دور از دغدغه درس بخوانند.”

اخبار پیشنهادی