افزایش خلاقیت دختران پاسدارانی در کلاس تریکو

خلاقیت هنری و مهارت دست ورزی دانش آموزان دبیرستان دخترانه دوره اول علامه طباطبایی – واحد پاسداران در کلاس «تریکو» تقویت می شود. این کلاس روزهای سه شنبه برای دانش آموزان پایه هفتم برگزار می شود.

کلاس تریکو هفتمی ها، ادامه کلاس های تابستان است. دانش آموزان از ابتدای پایگاه تابستانی در این کلاس ها شرکت کردند و اصول اولیه این هنر را یاد گرفتند. با شروع سال تحصیلی هنر تریکو به شکل حرفه ای تر به پاسدارانی ها آموزش داده می شود.

تریکو چیست؟

تریکو یکی از هنرهای جدید است که با استفاده از کاموا تریکو انجام می شود. کاموای تریکو ضخامت زیادی دارد و در برابر وزن زیاد، بسیار مقاوم است. برای بافت با تریکو باید از قلاب های مخصوص استفاده شود که سایز بزرگ تری نسبت به قلاب های بافت با کاموای معمولی دارند.

پاسدارانی ها بافت چه وسائلی را یاد می گیرند؟

«الهام زادمهدی»، معلم کلاس تریکو دختران پاسدارانی می گوید: «بچه ها در این کلاس سبدبافی و بافتن وسیله هایی مثل کیف و کوله پشتی و زیرپایی را یاد می گیرند. چنین وسائلی، هم جنبه کاربردی دارد و هم تزیینی. پس دانش آموزان با هنر خود وسائلی می سازد که در زندگی شان هم کاربرد داشته باشد.»

اهداف آموزش تریکو

معلم واحد پاسداران اعتقاد دارد یاد گرفتن تریکو فواید زیادی برای دانش آموزان دارد: «تریکو هم هنر است و هم یک فن. پس بچه ها می توانند به عنوان شغل هم از آن استفاده کنند. با این هنر می توان سبد، کیف ،کفش ، فرشینه و… بافت و از آن کسب درآمد کرد. از طرفی دانش آموزان از بافت صنایع دستی لذت می برند و دست سازهایشان را هدیه می دهند. حتی می توانند استاد این هنر شوند و در آینده آن را تدریس کنند. پس تریکو هم منبع درآمد خوبی است و هم هنر لذت بخشی. افزایش خلاقیت و تقویت مهارت دست ورزی از دیگر ویژگی های یاد گرفتن تریکو است.»

اخبار پیشنهادی