افتخار آفرینی علامه ای ها در مسابقات همساز

مرحله نهایی جشنواره موسیقی همساز روز چهارشنبه ۲۹ آذر در سالن همایش های مجتمع آبشناسان برگزار شد و دانش آموزان دبیرستان های دوره اول علامه طباطبایی واحدهای فرمانیه، آبشناسان میرداماد و گلستان در مجموع چهار مقام اولی، چهار مقام دومی و دو مقام سومی به دست آوردند.

تعداد ۸ دانش آموز دوره اول متوسطه و ۱۴ دانش آموز دوره دوم متوسطه که با رای هیات داوران به مرحله نهایی راه پیدا کرده بودند، به صورت زنده قطعاتی را اجرا کردند. این ۲۲ نفر از بین ۱۶۲ نوازنده انتخاب شدند.

در رشته پیانو آروین نبوی، ایلیا شاکری و امیر صالح صابری توانستند به ترتیب مقام اول، دوم و سوم مشترک را کسب کنند. هر سه این هنرمندان از واحد فرمانیه هستند.  پارسا حقیقت دانش آموز پایه نهم واحد ادونس موفق به کسب دیگر مقام سوم در رشته پیانو شد.

از واحد آبشناسان بامداد مقدادی در رشته ویولن سل به مقام اول رسید و ونداد فرنودی در رشته ساکسیفون دوم شد. بامداد مقدادی به عنوان برگزیده ویژه داوران نیز انتخاب شد.

صدرا طیبی در رشته نوازندگی تار به مقام دوم و امیرحسین مهدویه در رشته نوازندگی پیانو به مقام اول رسید. این دو نفر از دانش آموزان دبیرستان دوره دوم علامه طباطبایی – واحد شریعتی هستند.

همچنین عرفان منوچهری منش از واحد گلستان نیز در رشته تمبک به مقام اول دست پیدا کرد. کیانوش صفدریان از واحد میرداماد هم موفق به کسب مقام دوم در رشته سنتور شد.

هیات داوران این جشنواره وارطان ساهاکیان پیانیست و استاد دانشگاه، پیروز ارجمند نوازنده نی، سه تار و تنبک و اتنوموزیکولوگ و ایمان فخر ویلنیست و مدیر گروه نوازندگی موسیقی جهانی دانشکده موسیقی دانشگاه هنر بودند.

اخبار پیشنهادی