برنامه های آموزشی - فرهنگی واحد تهرانپارس آذرماه متنوع و خلاقانه اجرا شد

اسکیت بازی و ساعت سازی در آخرین ماه پاییز

آموزش های خلاقانه توسط آموزگاران و اجرای برنامه های متنوع فرهنگی، از مهمترین رویکردهای پیش دبستان و دبستان دخترانه علامه طباطبایی- واحد تهرانپارس در آذرماه ۱۴۰۲ بود. حاصل چنین رویکردی، اشتیاق دانش آموزان برای حضور در فضای مدرسه و تقویت شوق یادگیری است.

«اِ» مثل اسکیت بازی؛ آموزش خلاقانه در پایه اول

آموزش حروف الفبا به کلاس اولی های واحد تهرانپارس، با مهارت خاصی انجام می شود. معلمان پایه اول این واحد آموزشی تلاش می کنند با روش های جدید، نشانه های الفبای فارسی را به شکلی ماندگار به دانش آموزان بیاموزند. در اواسط آذرماه، کلاس اولی ها، حرف «اِ» را با انجام حرکات ورزشی در سالن ورزش یاد گرفتند. حرکت دانش آموزان با اسکیت برای صدا گذاری روی کلمه ها از بخش های جذاب این آموزش بود. ترکیب کلمه سازی و یادگیری شکل های مختلف نشانه «اِ» اول، «آخر چسبان» و «آخرِ تنها»، از مباحث آموزشی این درس بود. دانش آموزان پایه اول همچنین، نشانه «ز» را با کلمه زنبور فرا گرفتند. تکرار و تمرین صدای «ز» در کلمات متفاوت، از آموزش های این حرف بود.

تصاویر حضور پایه اولی ها در سالن ورزشی را اینجا و شرکت در کلاسی شیرین را اینجا ببینید.

ساعت می سازند؛ ساعت یاد می گیرند

دانش آموزان پایه دوم پیش دبستان و دبستان دخترانه علامه طباطبایی- واحد تهرانپارس، یادگیری ساعت را همراه با کاردستی آموزش دیدند. آنها با استفاده از لیوان یکبار مصرف، ساعت های دستی متفاوتی ساختند و خواندن ساعت را آموزش دیدند. پایه ششمی ها هم درس لایه های زمین کتاب علوم شان را با درست کردن کیک، ژله و کاردستی آموختند. آنها در این کلاس، با شناخت امواج در لایه های زمین، با خواص فیزیکی و ترکیبات شیمیایی آن آشنا شدند.

تصاویر کلاس جالب یادگیری ساعتِ دومی ها و کلاس آشنایی با لایه های زمین برای پایه ششم را اینجا ببینید.

همه به اردو می روند؛ دیدار با عروسک ها- تماشای اقیانوس ها

دور دوم اردوهای دانش آموزان واحد تهرانپارس، از یکشنبه ۱۹ آذر ماه برای تمامی دانش آموزان بر اساس زمانبندی برگزار شد. دانش آموزان پایه های پنجم و ششم، به بازدید موزه نیاوران رفتند. دانش آموزان پایه های دوم و سوم هم، بیستم آذرماه، از موزه عروسک های ملل بازدید کردند. در این اردو، بچه ها با دنیای عروسک ها و فرهنگ آنها آشنا شدند و قصه هایی از افسانه های عروسک ها شنیدند. دانش آموزان پایه چهارم اما، بیستم آذر، به هیومن پارک رفتند تا با سفر به درون بدن انسان، عکس های یادگاری بگیرند. دانش آموزان پیش دبستان و پایه اول هم در بیست و یکمین روز آذر، با حضور در اقیانوس پارک، دنیای شگفت انگیز اعماق اقیانوس و انواع ماهی ها را تماشا کردند.

تصاویر منتحبی از اردوهای دانش آموزان را اینجا ببینید.

بینایی سنجی برای پایه اولی ها

تست بینایی سنجی دانش آموزان پایه پیش دبستان و پایه اول، یکشنبه ۱۹ آذر ماه برگزار شد. این تست با هدف شناسایی ضعف بینایی، تاری دید، دوبینی و … جهت اقدام به موقع برای رفع مشکلات بینایی دانش آموزان انجام شد. معرفی نامه به پزشک و صدور کارت سلامت برای دانش آموزان پایه پیش دبستان از دیگر اقدامات مدرسه برای دانش آموزان بود.

عکس  را ببینید.

تصمیمات جلسه آذرماه انجمن اولیاء و مربیان

جلسه انجمن اولیا و مربیان دبستان دخترانه علامه طباطبایی- واحد تهرانپارس، روز شنبه ۱۸ آذرماه، با حضور مدیر مدرسه، نمایندگان اولیای دانش آموزان و معاونین آموزشی و پرورشی دبستان برگزار شد. در این جلسه گزارش عملکرد ماه گذشته در بخش های مختلف ارائه شد. اطلاع رسانی تحویل کارنامه های آبان ماه، برنامه ریزی برای برگزاری مراسم شب شهادت حضرت فاطمه (س) و  نحوه برگزاری مراسم شب یلدا از دیگر مسائل مطرح شده در جلسه انجمن اولیا و مربیان بود.

تصویری از جلسه انجمن اولیاء و مربیان

مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا (س) و پخش نذری

برگزاری مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا (س) همراه با پخش آش نذری بین دانش آموزان، از برنامه های بیست و پنجمین روز آذرماه واحد تهرانپارس بود. در این مراسم، دانش آموزان دوره اول و دوم ابتدایی مشارکت داشتند. اجرای نمایش بچه های مدینه و نذر حلوا از دیگر بخش های این مراسم بود.

تصاویر مراسم را اینجا ببینید.

کلاس های مجازی در هفته آخر پاییز

در آخرین روزهای پاییز (دوشنبه تا چهارشنبه)، کلاس های واحد تهرانپارس، به دلیل آلودگی هوا، بصورت مجازی برگزار شد. دانش آموزان در هر سه روز، مطابق برنامه هفتگی شان در کلاس های آنلاین شرکت کردند. به هنگام برگزاری کلاس های مجازی، کادر پشتیبانی از کلاس ها در مدرسه حاضر می شوند تا همه برنامه های بصورت منظم و بدون مشکل برگزار شود.

تصاویر کلاس ها را اینجا ببینید.

یلدا بود، چه یلدایی

ویژه برنامه یلدا ۱۴۰۲ و آغاز زمستان، آخرین برنامه پاییزی دبستان دخترانه علامه طباطبایی- واحد تهرانپارس بود. در این مراسم که توسط واحد فرهنگی دبستان برگزار شد دانش آموزان دوره اول و دوره دوم ابتدایی با شعرخوانی و اجرای نمایش های متناسب مشارکت کردند. نمایشنامه خوانی بچه های پایه اول و ششم، اجرای دکلمه یلدایی و سرود به زبان انگلیسی، اجرای سرود دانش آموزان پیش دبستان و پایه اولی ها، اجرای قصه نمایشی خونه مادربزرگه، هم نوازی و اجرای شعر آقای حکایتی و اجرای برنامه های شاد و جذاب  از برنامه های ویژه برنامه یلدایی واحد تهرانپارس بود.

تصاویر این مراسم شاد اینجاست.

ثبت نام ۱۴۰۴- ۱۴۰۳ در واحد تهرانپارس آغاز شد

با آغاز ثبت نام مدارس ابتدایی مجتمع فرهنگی، آموزشی علامه طباطبایی، از دوم دی ماه، دبستان دخترانه واحد تهرانپارس نیز آماده پذیرایی از متقاضیان ثبت نام در پیش دبستان و پایه اول شده است. علاقه مندان به ثبت نام در واحد تهرانپارس می توانند با ورود به سامانه ثبت نام در سایت alameh.ir، اطلاعات اولیه خود را ثبت و کد و رمز عبور دریافت کنند. آنگاه پس از تکمیل اطلاعات و تائید نهایی در سامانه، آماده شرکت در مصاحبه حضوری شوند. ثبت نام در واحد تهرانپارس، از طریق مصاحبه و با ارزیابی علمی و شخصیتی انجام می شود. بعد از موفقیت در ارزیابی حضوری از علاقه مندان برای ثبت نام قطعی دعوت خواهد شد.

متقاضیان ثبت نام در پایه اول دبستان دخترانه علامه طباطبایی- واحد تهرانپارس وارد این لینک شوند. 

اخبار پیشنهادی