اسامی تیم های علامه طباطبایی برای شرکت در مسابقات فیراکاپ

هفتمین دوره مسابقات بین المللی رباتیک جام دانشگاه صنعتی امیرکبیر (فیرا کاپ آزاد ایران) که جنبه انتخابی مسابقات جهانی رباتیک فیرا را دارد، در اسفند ماه سال جاری برگزار می شود. ۱۳ نفر از دانش آموزان علامه ای در این مسابقات شرکت می کنند.

«امیرحسین سیف الدین»، «کسری رستمی»، «ایلیا قاهری بدر»، «علی جعفری»، «امید قشلاقیان»، «پارسا پیاده»، «علی نیازی»، «علی ترکمن»، «ایلیا جهانبانی» و «پویا یعقوبی» دانش آموزان پایه هشتم واحد آبشناسان، «نیما امیرغیاثوند» و «سینا ابوالقاسمی» دانش آموزان پایه هشتم واحد گلستان و «عرفان ریاضتی» دانش آموز پایه دهم واحد پاسداران اعضای تیم رباتیک علامه طباطبایی برای شرکت در این مسابقات هستند.

این دانش آموزان در دو لیگ ربات نمایشی (Demonstration) و ماموریت غیر ممکن (Mission impossible) رقابت خواهند کرد. در لیگ ماموریت غیر ممکن شرکت کنندگان باید رباتی را از ابتدا در محل مسابقه بسازند، رباتی که بتواند خواسته داوران مسابقه را به درستی انجام دهد. در این لیگ هیچ ربات از پیش ساخته و آماده شده ای در اختیار دانش آموزان قرار ندارد.

فیراکاپ را بیشتر بشناسید

مسابقات جهانی رباتیک فیرا از سال ۱۹۹۶ آغاز و تا به حال در کشورهای مختلفی از جمله استرالیا، برزیل، چین، فرانسه و کره‌ جنوبی، تایوان و انگلیس به صورت سالیانه برگزار شده است. بیست و سومین دوره این مسابقات در اوایل تابستان سال آینده در کشور دانمارک برگزار می‌گردد.

فدارسیون جهانی رباتیک فیرا در چهار بخش اصلی و با رویکرد کاربردی و صنعتی ربات ها فعالیت می کند. FIRA AIR, FIRA Challenge, FIRA Sport  و FIRA Youth از بخش های عمده تشکیل دهنده مسابقات بوده که هر کدام دارای لیگ های مختلفی در خود می باشند. کنفرانس بین المللی رباتیک و هوش مصنوعی همه ساله همزمان با این رویداد مهم رباتیک برگزار می شود.

اخبار پیشنهادی