از مسابقه نقد ادبی تا FIFA20

با تعطیلی مدارس و خانه نشینی دانش آموزان، تدریس آنلاین دروس بلافاصله در دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد فرمانیه آغاز شد. اما برنامه های مجازی مدرسه به آموزش دروس ختم نمی شود. صفحه «خانه دوم فرمانیه» در فضای مجازی پل ارتباطی شد میان مدرسه و اولیا و دانش آموزان فرمانیه ای . محمد محمدی مسئول فرهنگی مدرسه درباره اقدامات فرهنگی و تربیتی مدرسه به خبرنگار سایت مجتمع علامه طباطبایی گفت: «ما صفحه خانه دوم فرمانیه را اواخر اسفند ماه راه اندازی کردیم برای اینکه در ایام تعطیلات نوروز در کنار بچه ها باشیم. در این صفحه مطالب متنوعی از جمله مسابقات و چالش های سرگرمی، نکات بهداشتی، ورزش و سلامت، مطالب مناسبتی و غیره تدارک دیدیم.»

او درمورد کارهای دیگر گفت: «در ایام تعطیلات هر روز ویدیوکلیپی با عنوان دیوار خاطرات از عکسهای دانش آموزان در اردوها و در مدرسه پخش شد. ویدیوهای نرمش در خانه و ویدیوهایی از طرف معاونت فرهنگی مجتمع علامه طباطبایی هم در این صفحه ارسال شد. دو نفر از والدین دانش آموزان که پزشک هستند نیز در مورد رعایت موارد بهداشتی و سلامتی صحبت کردند. همچنین هر روز یک سوال یا معما از طریق همین صفحه برای دانش آموزان طرح شد. در مجموع تلاش کردیم تا بخشی از زمان روزمره دانش آموزان را با فعالیتهای سرگرم کننده و مفید پر کنیم.»

او افزود: «در این مدت مسابقات و چالش هایی مانند مسابقه آنلاین فیفا ۲۰، نقد کتاب، مسابقه علمی، استندآپ کمدی، چالش آشپزی و کیک پزی، نوازندگی موسیقی، مسابقات قرآنی و هنری برگزار شد و نفرات برتر مشخص شدند. در برگزاری مسابقات از دانش آموزان و معلمان کمک گرفتیم. مثلا هماهنگی مسابقه فیفا ۲۰ را یکی از دانش آموزان انجام داد و معلمها هم مسابقه نقد ادبی و علمی و استندآپ را برگزار کردند.»

او در مورد استقبال دانش آموزان و اولیا گفت: «شور و هیجانی خاصی در بین دانش آموزان مدرسه برای شرکت در مسابقات و چالش ها به وجود آمد. دانش آموزان برای جمع کردن رای و برنده شدن در چالش ها دوستان و آشنایانشان را دعوت می کردند و بازدید پستها بسیار بالا بود.»

به گفته محمدی کارتهای امتیاز دانش آموزان برتر پس از حضور در مدرسه به آنان اهدا می شود.

اخبار پیشنهادی