در مراسمی با حضور مدیر مجتمع علامه طباطبایی

از برگزیدگان طرح ادونس و آزمون نردبام تقدیر شد

مراسم تقدیر از دانش آموزان برگزیده آموزشی پایه هفتم و هشتم دبیرستان های دوره اول علامه طباطبایی، صبح پنج شنبه ۲۵ خردادماه، در سالن اجتماعات واحد آبشناسان برگزار شد.

در این مراسم که در دو بخش مجزا برای هفتمی ها و هشتمی ها برگزار  شد،  دانش آموزان برتر لیگ حل مسئله طرح ادونس و آزمون نردبام، جوایز و لوح های تقدیرشان را از مدیر مجتمع علامه طباطبایی و مدیران مدارس دریافت کردند.

«مصطفی جوادزاده» مدیر مجتمع علامه طباطبایی در ابتدای این مراسم، ضمن خیر مقدم به دانش آموزان و اولیا پنج دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی، تاریخچه کوتاهی از ۳۰ سال فعالیت مجتمع علامه طباطبایی و مدارس تحت پوشش موسسه اندیشه مهر علامه طباطبایی بیان کرد.

جوادزاده اعتماد اولیا به مجتمع علامه طباطبایی را یکی از عوامل مهم ماندگاری و تاثیرگذاری مجتمع در طول ۳۰ سال مسیر تعلیم و تربیت کشور دانست.

مدیر مجتمع علامه طباطبایی در ادامه، از مشاوران پایه هفتم و هشتم و مدیران دبیرستان های دوره اول که در طول سال تحصیلی، کلاس های طرح ادونس و آزمون نردبام را با نظم برگزار کردند، تشکر کرد.

«محسن ایرجی» مسئول آموزش دبیرستان های دوره اول علامه طباطبایی و مدیر دبیرستان دوره اول واحد آبشناسان هم در بخش دیگری از این مراسم، گزارشی از نحوه برگزاری طرح ادونس و آزمون نردبام به اولیا ارائه داد.

به گفته ایرجی، در لیگ حل مسئله طرح ادونس، مسائل جالبی به دانش آموزان ارائه می شد. دانش آموزان نیز بر اساس روش حل مسئله و مدت زمان پاسخگویی، امتیاز می گرفتند. برگزیدگان نهایی لیگ حل مساله براساس امتیازات کسب شده در طول دو ترم طرح ادونس انتخاب شدند.

ایرجی همچنین درباره آزمون نردبام گفت: «دو مرحله آزمون مفاهیم با عنوان نردبام در طول سال تحصیلی برگزار شد. سوالات این آزمون شبیه به آزمون مرحله اول المپیادهای علمی کشور بود. از برگزیدگان این آزمون هم امروز تقدیر می شود.»

در مراسم تقدیر از دانش آموزان برگزیده آموزشی پایه هفتم و هشتم دبیرستان های دوره اول علامه طباطبایی، بیش از ۶۰ دانش آموز جایزه گرفتند. در این مراسم دانش آموزان با همراهی خانواده هایشان حضور داشتند.

لیگ علمی؛ فرصتی برای خلاقیت و خوش فکری

طرح ادونس در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ در دو ترم و  شامل دو زنگ ریاضی و دو زنگ فیزیک در هفته برگزار شد. در زنگ های ریاضی هدف این بود که دانش آموزان یاد بگیرند ریاضی چیست و چطور باید مسائل را منطقی تحلیل کنند.

نگاه جستجوگرانه علمی در کلاس با تعامل معلم و دانش آموزان هم هدف اصلی آموزش فیزیک در کلاس های طرح ادونس برای پایه های هفتم و هشتم بود.

«لیگ حل مساله طرح ادونس» هم فرصتی بود تا دانش آموزان طرح ادونس (پایه های هفتم و هشتم) بر سر خلاقیت، خوش فکری و توانایی حل مسئله به رقابت بپردازند.

در لیگ حل مسئله طرح ادونس، هر هفته ۲ سوال برای دانش آموزان مطرح می شد. دانش آموزان براساس نمره کسب شده پاسخ به سوالات و سرعت عمل در ارسال پاسخ برگ امتیاز می گرفتند.

 

خبر تقدیر از دانش آموزان تیم های رباتیک و نانوی علامه طباطبایی که در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ در مسابقات ملی و بین المللی مدال کسب کردند، را نیز اینجا بخوانید.

اخبار پیشنهادی