اردوی مشهد میردامادی ها برگزار شد

اولین اردوی برون شهری دانش آموزان دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد میرداماد در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ برگزار شد. میردامادی های پایه هشتم در این اردو ، ۱۲ تا ۱۵ آبان به مشهد مقدس سفر کردند.

زیارت و مشهد گردی در اردوی ۴ روزه

میردامادی ها شنبه شب با قطار به سمت مشهد حرکت کردند. برنامه نخست آن ها بعد از ورود به شهر مقدس زیارت ضریح مطهر امام رضا (ع) بود. آن ها همچنین از موزه بصیرت نوجوان بازدید کردند. بازدید از مقبره فردوسی در طوس و دیدار از آثار باستانی موزه فردوسی برنامه روز دوم میردامادی ها بود. آن ها در روز بعد موزه حرم امام رضا (ع) را دیدند و در پاساژ الماس شرق سوغاتی خریدند. در طول اردو هر روزه مسابقات ورزشی و تفریحی هم برای دانش آموزان برگزار شد. میردامادی ها در این اردو ps4 بازی کردند، در جنگ های شبانه با همکلاسی هایشان شرکت کردند، مسابقه فوتبال و والیبال و تنیس روس میز دادند و کتابخوانی کردند. مسابقه کتابخوانی دانش آموزان از کتاب مربوط به زندگی امام رضا (ع) برگزار شد. میردامادی ها صبح چهارشنبه به تهران بازگشتند.

محل اسکانمان به حرم دور است

دانش آموزان پایه هشتم واحد میرداماد از برگزاری اردوی مشهد راضی هستند. «محمدرضا مجیدی» می گوید: «بهترین بخش اردو بعد از زیارت ضریح امام رضا (ع)، بازدید از طوس بود. در این اردو علاوه بر زیارت و دعا، با تاریخ کشورمان و استان خراسان هم آشنا شدیم. البته بچه ها دوست داشتند به پارک آبی هم برویم ولی این اتفاق نیفتاد.»

 برگزاری جنگ های شبانه موضوع دیگری است که «مهیار علیزاده» به آن اشاره می کند: «برگزاری جنگ شادی واقعا فضای اردو را خوب می کند. بعضی بچه ها به خاطر دوری از خانواده دلتنگ هستند ولی با این برنامه ها شاد می شوند.»

این دانش آموز پیشنهادی هم به کادر اجرایی مدرسه برای اردوهای آینده مدرسه دارد: «اردوگاه دشت بهشت فاصله زیادی با مرکز شهر مشهد و حرم امام رضا (ع) دارد و ما باید هر روز مسافت زیادی در رفت و آمد باشیم. پیشنهاد می دهم در اردوهای آینده مکان نزدیکتری برای اسکان دانش آموزان در نظر گرفته شود.»

 پاسخ های مسئول فرهنگی به نقد دانش آموزان

«حمید قصری» مسئول فرهنگی مدرسه بعد از شنیدن نقدهای دانش آموزان درباره اردو می گوید: «اجرای هر برنامه در اردو به شرایط مختلفی بستگی دارد. مثلا برای رفتن به پارک آبی، دانش آموزان متقاضی به حد نصاب نرسیدند بنابراین نتوانستیم دانش آموزان را به آنجا ببریم.»

دلایل انتخاب محل اسکان دانش آموزان در مشهد، بخش دیگری از حرف های قصری است. «اردوگاه دشت بهشت که برای دانش آموزان در نظر می گیریم مساحت بزرگی دارد، دارای زمین های فوتبال، والیبال و بسکتبال است، سالن همایش، آمفی تئاتر و رستوران و نمازخانه دارد و کل اردوگاه در اختیار مدرسه است. دلیل اصلی انتخاب این محل برای اسکان همین است.»
 

چرا مشهد؟ چرا شیراز؟ چرا قشم؟

دانش آموزان پایه هفتم دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد میرداماد بعد از برگزاری آزمون جامع آذر، به اردوی شیراز می روند، پایه نهمی ها هم اوایل زمستان به قشم سفر می کنند. «مجید نیک دهقان» مدیر مدرسه درباره انتخاب شهرهای مشهد، شیراز و قشم برای برگزاری اردو می گوید: «مقاصد اردو با توجه به ویژگی های دانش آموزان هر پایه انتخاب می شوند. برای هفتمی ها شیراز را انتخاب کردیم چون تازه به دوره اول دبیرستان آمده اند و باید اولین اردوشان تفریحی و شاد باشد. پایه هشتمی ها را هم چون در سن تکلیف هستند و باید با مسائل دینی بیشتر آشنا شوند به مشهد بردیم. همچنین جزیره قشم به عنوان مقصد اردوی پایه نهمی ها انتخاب شد تا آخرین سال حضورشان در واحد میرداماد با خاطره ای خوش و منحصر به فرد همراه باشد.»

اخبار پیشنهادی