آنچه باید در مورد آزمون نردبام بدانید

معاونت آموزش مجتمع فرهنگی، آموزشی علامه طباطبایی در اطلاعیه ای اعلام کرد آزمون نردبام صبح پنجشنبه ۱۷ بهمن در دبیرستان های دوره اول علامه طباطبایی برگزار می شود.

بر اساس این اطلاعیه، آزمون نردبام در دو مرحله برگزار می شود. آزمون روز ۱۷ بهمن اولین مرحله از این آزمون است. حدود نیمی از دانش آموزان برتر از لحاظ وضعیت درسی در این آزمون شرکت می کنند. بین ۱۵ الی ۲۰ درصد از نفرات برتر مرحله اول آزمون نردبام به مرحله دوم راه پیدا می کنند. مرحله دوم آزمون نردبام اردیبهشت سال ۹۹ برگزار می شود.

سوالات آزمون نردبام به صورت پنج گزینه ای و پاسخ کوتاه از درسهای ریاضی و علوم طرح می شود. دانش آموزان در درس ریاضی به ۱۳ سوال ۵ گزینه ای و ۷ سوال پاسخ کوتاه و در درس علوم به ۱۵ سوال پنج گزینه ای و ۵ سوال پاسخ کوتاه پاسخ می دهند.

بودجه بندی آزمون نردبام منطبق بر بودجه بندی آزمونهای نیمسال اول است. علاوه بر دانش آموزان علامه ای مقطع دبیرستان دوره اول، دانش آموزانی از مدارس سراسر کشور نیز در آزمون نردبام شرکت می کنند.

* برگزاری جلسات توجیهی ثبت نام سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ دبیرستان های دوره اول علامه طباطبایی از ۴ بهمن آغاز شده است. ثبت نام آزمون ورودی مدارس علامه طباطبایی برای مقطع دبیرستان دوره دوم همچنان ادامه دارد.

اخبار پیشنهادی