آموزش ریاضی به میردامادی ها با کمک سرگرمی و بازی فکری

تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۳/۲۶

دانش آموزان دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد میرداماد در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ ریاضیات را به همراه سرگرمی یاد گرفتند.

دانش آموزان دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد میرداماد در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ ریاضیات را به همراه سرگرمی یاد گرفتند. «سهیل برادران» معلم ریاضی میردامادی ها درباره روش های تدریس این درس به میردامادی ها می گوید: «ریاضی درسی کاملا محاسباتی است و بعضی از دانش آموزان آن را سخت یاد می گیرند. پس تدریس ریاضی باید به شکلی باشد که این دشواری را ساده کند. روشی که من در این سال تحصیلی برای آموزش ریاضی به دانش آموزان به کار بردم استفاده از سرگرمی های ساده و جذاب برای بچه ها بود. این سرگرمی ها شامل استفاده از تاریخ ریاضی، بازی فکری و فلسفه ریاضی به زبان ساده هستند.»

به گفته برادران، میزان یادگیری درس ریاضی دانش آموزان توسط دانش اموزان به عوامل مختلفی وابسته است: «علاوه بر نوع تدریس، ساختار ذهنی دانش آموزان هم در یادگیری شان موثر است. بعضی از آن ها منطقی تر هستند و با فرمول ها و فسلفه ریاضی بهتر کنار می آیند. اما نکته مهم این است که همه دانش آموزان برای یادگرفتن ریاضی به تمرین زیاد و حل نمونه سوالات فراوان احتیاج دارند.»

 این معلم میردامادی اعتقاد دارد نوع ارزشیابی ها هم باید متناسب با هر درس باشد: «به نظر من ارزشیابی تستی برای دانش آموزان دوره اول دبیرستان باعث سطحی خوانی آن ها می شود. اگر بخواهیم بچه ها شوق آموختن داشته باشند باید تناسبی بین آزمون های تستی و تشریحی برقرار کنیم. جذابیتِ ریاضی در حل تشریحی آن است و در این حالت دانش آموزان با اشتیاق بیشتری ریاضی را یاد می گیرند.»

اخبار پیشنهادی