آموزش درس زمین شناسی به پاسدارانی ها در تابستان

دانش آموزان پایه نهم دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد پاسداران در پایگاه تابستانی سه فصل از درس زمین شناشی را آموزش می بینند. اما چرا بخش زمین شناسی از درس علوم برای آموزش به پاسدارانی ها در تابستان انتخاب شده است؟ «بهنام محمد نیا» دبیر علوم واحد پاسداران درباره دلایل انتخاب زمین شناسی می گوید: «بخش زمین شناسی در درس علوم، ساده تر از فیزیک، شیمی و زیست شناسی است. این بخش عموما مطالبی حفظی دارد و دانش آموزان برای یادگرفتنش نیازی به حل مسائل ریاضی پیچیده ندارند. به همین دلیل تصمیم بر این شد که سه فصل از زمین شناسی در پایگاه تابستانی به دانش آموزان پایه نهم تدریس شود.»

معلم علوم پاسدارانی ها درباره مطالعه این درس در تابستان می گوید: «برای یادگیری سریع زمین شناسی درس های هر روز را همان روز مطالعه کنید. مطالعه این درس باید با کمک شکل ها انجام شود پس به همه شکل های کتاب با دقت توجه داشته باشید.»

پاسدارانی ها زمین شناسی را تستی یاد می گیرند یا تشریحی؟ محمد نیا می گوید: «در سطوح یادگیری ابتدا دانش، سپس درک مطلب و بعد تحلیل وجود دارد. تست زنی مرحله ای است که باید پس از این سه مرحله اتفاق بیفتد در غیر اینصورت دانش آموزان را دچار علم سطحی می کند. بنابراین تست زنی در کلاس های ما بعد از گذراندن سطح آموزش انجام خواهد شد. یعنی ابتدا سوالات مفهومی و تشریحی و سپس سوالات تستی حل می شود.»

اخبار پیشنهادی