آموزش حل خلاق مسئله به دختران علامه ای در کلاس ایده پردازی

دانش آموزان دبیرستان دخترانه دوره اول علامه طباطبایی – واحد پاسداران در پایگاه تابستانی ایده پردازی و روش های آن را یاد گرفتند. دختران پاسدارانی در پایه های هفتم و هشتم، چهارشنبه ها در به مدت ۴ جلسه در این کلاس ها شرکت کردند.

«مهسا امین جعفری» معلم کلاس ایده پردازی واحد پاسداران درباره این کلاس ها گفت: «در کلاس های ایده پردازی ابتدا ایده و خلاقیت را برای دانش آموزان تعریف کردیم. سپس ایده های جالبی که صاحبانشان را به ثروت رساند را بازگو کردیم. معرفی جشنواره های ملی و خارجی که مربوط به ایده های دانش آموزی است، بخش دیگری از این کلاس ها بود. جشنواره های جوان و نوجوان خوارزمی و ابداعات و اختراعات خارجی از جمله جشنواره هایی بود که روش ورود و موفقیت در آن ها را به دانش آموزان یاد دادیم.»

به گفته معلم ایده پردازی مدرسه، بخش دوم این کلاس به آموزش تکنیک های ایده پردازی اختصاص داشت: «حل خلاق مسئله به عنوان اولین تکنیک ایده پردازی را در بخش دیگری از این کلاس به بچه ها یاد دادیم. سپس درباره تکنیک «شش کلاه فکری» حرف زدیم و بعد تکنیک «اسکمپر» را معرفی کردیم.» سامانه های مختلف برای جستجو و تحقیق هم در پایان این دوره به دانش آموزان آموزش داده شد.

سواد مالی، دکوراتیو، بافت مو، خوشنویسی و مهارت های زندگی از دیگر کلاس های دختران واحد پاسداران در پایگاه تابستانی است. پایگاه تابستانی دبیرستان دخترانه دوره اول علامه طباطبایی – واحد از ۲۳ تیر آغاز و تا ۲۳ مرداد برگزار می شود. آموزان دوشنبه و چهارشنبه هر هفته اردو می روند و یکشنبه ها و سه شنبه ها در کلاس های درسی شرکت می کنند.

اخبار پیشنهادی