آمادگی میردامادی ها برای شرکت در امتحانات پایان ترم

دانش آموزان پایه هفتم دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی- واحد میرداماد با جلسات مشاوره و برنامه ریزی آموزشی، برای امتحانات پایان سال آماده می شوند. «حیدر بابایی فرد» مشاوره هفتمی های این واحد درباره جلسات مشاوره می گوید: «مشاوره با دانش آموزان بخش مهمی از فرآیند تحصیلی و آموزشی آن ها را در بر می گیرد. تمرکز اصلی ما در آخرین جلسه مشاوره گروهی آنلاین که در ابتدای اردیبهشت ماه برگزار شد، با توجه به آزمون جامع ۲۱ و ۲۲ اردیبهشت و شروع امتحانات نیمسال دوم به فاصله یک هفته بعد از آزمون جامع، این دو مورد بود.»

موضوع اصلی جلسه مشاوره اردیبهشت هفتمی ها، گوشزد کردن تفاوت روش مطالعه برای آزمون جامع و امتحانات پایان سال بود: «در طول سال تحصیلی هم در جلسات مشاوره فردی و گروهی با دانش آموزان درباره مدل مطالعاتی متفاوت آزمون های ترم و آزمون جامع با دانش آموزان صحبت می کنیم اما یادآوری دوباره این نکته در جلسات بعدی باعث جا افتادن کامل این مطلب برای دانش آموزان می شود. از طرفی تشویق دانش آموزان به خواندن درس های عمومی از دیگر موضوعاتی است که در جلسات مشاوره ای به آن ها می پردازیم.»

به گفته بابایی فرد، حل نمونه سوال و رفع اشکال از دیگر نکاتی است که لازمه شرکت در هر آزمونی است: «حل نمونه سوالات سال های گذشته و رفع اشکال در کلاس های درسی، از دیگر برنامه هایی بود که برای شرکت دانش آموزان در این دو آزمون در نظر گرفته شده بود. حل نمونه سوال به دلیل آشنا شدن دانش آموزان با سبک سوالات از اهمیت بالایی برخوردار است. از طرفی با تمام شدن کتاب ها، دانش آموزان فرصتی مناسب برای مطالعه و رفع اشکالات آموزشی‌شان پیدا می کنند. مجوع این عوامل در کنار برنامه ریزی درسی منسجم و دقیق، دانش آموز را برای گرفتن نتیجه مطلوب در امتحانات بسیار کمک می کند.»

اخبار پیشنهادی