برای موفقیت در آزمون های پایان ترم

آغاز یک طرح آموزشی ویژه در واحد میرداماد

طرح ویژه آماده سازی دانش آموزان پایه هفتم واحد میرداماد، برای شرکت در آزمون پایان ترم اول از امروز (پنج شنبه، سی ام دی ماه) آغاز شد.

در این طرح که با نام «فرمول ۲۰» نام گذاری شده است، دانش آموزان پایه هفتم دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی- واحد میرداماد، یک برنامه مطالعاتی دقیقِ روز به روز دریافت می کنند. به گفته حامد معصومی، مشاور تحصیلی پایه هفتمی ها، در برنامه مطالعاتی تدوین شده، مشخص شده است که دانش آموزان هر روز چه مباحثی را برای چه مدت زمانی مطالعه کنند. طرح «فرمول ۲۰» تا بیستم دی ماه به مدت بیست و یک روز اجرا خواهد شد.

از جمله اجزای دیگر طرح ویژه‌ی میردامادی ها، ارائه ۲۰۰۰ نمونه سوال در درس های مختلف همراه با پاسخ نامه تشریحی است. هدف مسئولان آموزش قدیمی ترین واحد مجتمع علامه طباطبایی، حضور موفق در امتحانات پایان ترم اول و کسب نتایج مطلوب است.

برای مشاهده برنامه مطالعاتی اینجا را ملاحظه کنید. برای مشاهده برنامه ریزی روزانه اینجا را مشاهده کنید.

رویکرد آموزشی پایه هفتمی ها از زبان مسئول آموزش مدرسه

رویکردهای آموزشی واحد میرداماد برای دانش آموزان، با توجه به تغییر پایه تفاوت هایی با دیگر پایه ها دارد. این تفاوت به دلیل ماهیت ویژه آموزش برای هفتمی ها و نهمی ها، در برنامه ها لحاظ می شود. «حسین جمالی» درباره این تفاوت ها می گوید: «با توجه به تغییر مقطع دانش آموزان پایه هفتم از دبستان به دبیرستان دوره اول، رویکرد اصلی ما، ابتدا جذب دانش آموز به مدرسه است. دانش آموز پایه هفتم برای نخستین بار، در دبیرستان دوره اول تعداد زیادی دبیر خواهد داشت. این دانش آموران می بایست در آزمون های کتبی و شفاهی متنوعی هم شرکت کنند و دروس را با حجم بیشتری بخوانند. دبیران پایه هفتم در ابتدای سال تحصیلی به نحوی رفتار می کنند که دانش آموز نسبت به مدرسه احساس خوبی پیدا کنند.» وی می افزاید: «وقتی ارتباط خوبِ دانش آموز با مدرسه و دبیرانش برقرار شد، آن وقت می توان برنامه های آموزشی مدرسه را اجرایی کرد. البته بخش زیادی از این جذب در کلاس های درسی پایگاه تابستانی انجام می شود و در ابتدای مهر مشکل چندانی نخواهند داشت.»

اخبار پیشنهادی