آبشناسان شهر ریاضی شد

مسابقه جذاب «شهر ریاضی» برای نخستین بار در استان تهران، با حضور دانش آموزان پایه هفتم دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد آبشناسان ۲۰ مهرماه برگزار شد. در این مسابقه دانش آموزان به گروه های سه نفره تقسیم شده، سوالات ریاضی را خریداری کرده و بعد از حل، می فروختند.

در روز برگزاری مسابقه شهر ریاضی در واحد آبشناسان، ابتدا همکاران و دبیران مدرسه برای داوری آموزش دیدند. سپس قوانین بازی به دانش آموزان آموزش داده شد.

جلسات توجیهی مسابقه نیز توسط «محسن ایرجی» مدیر واحد آبشناسان و «مجید میرزاوزیری» استاد تمام دانشگاه فردوسی مشهد و  برگزار کننده شهر ریاضی، در دو جلسه به صورت حضوری و آنلاین برای آبشناسانی ها برگزار شده بود.

میرزاوزیری درباره جزییات برگزاری مسابقه «شهر ریاضی» به سایت مجتمع علامه طباطبایی گفت: «شرکت کنندگان در مسابقه شهر ریاضی، به گروه های ۳ نفری تقسیم بندی شده و در فضایی شبیه زندگی در یک شهر واقعی قرار می گیرند. در این مسابقه، شرکت‌کنندگان می‌توانند با استفاده از خرید و فروش سوال‌ها و پاسخ‌ها، امتیاز کسب کنند. در ابتدا پول ای کاغذی و سوال در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد. آن ها می بایست سوال ها را حل کرده و بفروشند. برای جذابیت بازی، ۲ مرحله تورم هم اتفاق می افتد و قیمت سوالات بیشتر می شود. در انتها، هر تیم که بیشتری پول را به دست بیاورد برنده است.»

به گفته میرزاوزیری هدف از برگزاری این مسابقه، افزایش علاقه دانش آموزان به ریاضیات و آموزش مهارت هایی مثل هوش اقتصادی و خرید و فروش در یک فضای رقابتی بود.

هفتمی ها: انتظار این همه جذابیت نداشتیم

«اصلا انتظار این همه جذابیت نداشتیم.» این صحبت بسیاری از دانش آموزانی بود که پنج شنبه در مسابقه «شهر ریاضی» شرکت کردند. آریا آزادنیا یکی از این دانش آموزان، درباره مسابقه گفت: «خیلی لذت بردیم. مسابقه بسیار پرهیجان و جذابی بود. سطح سوالاتش هم خیلی سخت نبود.»

 آرتین رفیعی، دیگر دانش آموز واحد آبشناسان گفت: «دوست دارم این مسابقه بازهم در مدرسه برگزار شود چون خاطره بسیار خوبی برایمان ساخته شد.» امیرسام باقرپور، صحبت همکلاسی اش را اینطور تایید کرد: «واقعا هیجان انگیز بود. از آقای ایرجی تقاضا داریم بازهم از این مسابقات در مدرسه برگزار شود.»

به گفته کسری بکایی، مسابقه، هم هیجان جسمی داشت و هم ذهنی: «مغرمان درگیر شده بود و همزمان باید برای خرید و فروش سوالات فعالیت فیزیکی هم انجام می دادیم.»

گالری تصاویر برگزاری مسابقه شهر ریاضی در واحد آبشناسان را «اینجا» ببینید.

اخبار پیشنهادی