گلستانی ها کاشت و نگهداری گل یاد گرفتند

آشنایی با گل و گیاه و دوستی با طبیعت از اهداف مهمی است که در بخش فرهنگی و پرورشی دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد گلستان دنبال می شود. واحد گلستان کلاسهای گوناگونی از جمله گل کاری و گل آرایی برگزار می کند تا گلستانی ها را هرچه بیشتر با طبیعت آشتی دهد. با عباس کثیری، دبیر کارگاه گل کاری صحبت کردیم و از او درباره روند برگزاری کارگاه گل کاری صحبت کردیم.

کثیری می گوید این کارگاه به پیشنهاد او و استقبال مدیریت مدرسه در مدت یک ماه برای همه دانش آموزان واحد گلستان برگزار شده است. «ما در مدت چهار جلسه کارهایی از قبیل قلمه زدن، ریشه زدن، کاشتن و نگهداری بعد کاشت گیاهان آپارتمانی را آموزش دادیم.»

او می گوید که در کارگاه گل کاری دانش آموزان گلی را که خودشان قلمه زدند در گلدان کاشتند. «آنها در مرحله اول شاخه گلی را جدا کردند و در آب نگه داشتند تا ریشه بزند.بعد از ریشه زدن آن را در خاک گلدان کاشتند و  آن را به روش غرقابی آبیاری کردند.»

مربی کارگاه گل کاری ادامه می دهد: « امروز در هر خانه ای یک یا چند گلدان گل و گیاه پیدا می شود. گیاهان آپارتمانی احتیاج به نگهداری دارند. دانش آموزان با شرکت در این کلاس یاد گرفتند که چطور از گیاه خود در آپارتمان نگهداری کنند و در صورت نیاز آن را تکثیر کنند. بسیاری از دانش آموزان در طی این کلاسها به گل و گیاه و نگهداری آن در خانه علاقه مند شدند و برای خود گلدان درست کردند.»

اخبار پیشنهادی