گلستانی ها امسال در چه برنامه های آموزشی شرکت کردند؟

دانش آموزان دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد گلستان در سال تحصیلی که گذشت، در برنامه های آموزشی متنوعی شرکت کردند؛ برنامه هایی که به گفته «محمد عظیمی» مسئول آموزش این واحد به مناسبت های مختلفی برگزار شده است: «برنامه های آموزشی و فرهنگی را به مناسبت های متنوعی برگزار کردیم؛ سعی ما در برنامه ریزی هایمان برای طرح های آموزشی، کاربردی بودن آن ها بود که با بازخورد هایی که از دانش آموزان و اولیا گرفتیم، تا حدودی به هدفمان در این طرح ها رسیدیم.»

در ادامه برخی از فعالیت های آموزشی واحد گلستان در سال تحصیلی ۱۴۰۰ – ۱۳۹۹ را می خوانید.

جلسات مجازی «گلستان نو» با دانش آموزان هفتمی

اولین جلسه مجازی گلستان نو، ۲۹ تیر سال ۹۹ برای دانش آموزان پایه هفتم واحد گلستان برگزار شد. در این جلسه، مسئول آموزشی مدرسه درباره تغییر مقطع تحصیلی پایه هفتمی ها، لزوم مدیریت زمان در دوره اول دبیرستان و روش های نوشتن برنامه مطالعاتی برای دانش آموزان صحبت کرد.

مجموعه نشست های مجازی «گلستان نو» ویژه دانش آموزان پایه هفتم واحد گلستان بود که به چالش ها و فرصت های تغییر مقطع دانش آموزان می پرداخت.

صحبت دانش آموزان با مدیر و مسئولین مدرسه

گلستانی ها در سال تحصیلی جاری، ۴ دیدار به همراه اولیا با «امین غفاری» مدیر این واحد و سایر مسئولین گلستانی داشتند. غفاری در این جلسات ضمن بررسی پیشنهادات و سطح رضایتمندی اولیا از روند برنامه های آموزشی و فرهنگی مدرسه، دفتر برنامه ریزی دانش آموزان و عملکرد کلاسی آن ها را هم بررسی کرد.

آخرین گفت و گوی گلستانی ها با مدیر واحد، هفته سوم اردیبهشت ماه به صورت تلفنی صورت گرفت.

شرکت در جلسات اختصاصی مشاوره

برای گلستانی ها علاوه بر جلسات مشاوره آنلاین گروهی، جلسات مشاوره اختصاصی هم در نظر گرفته شد؛ هم دانش آموزان دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد گلستان در جلسه ی مشاوره ی اختصاصی و پایش سلامت جسمی شرکت کردند. مشاور آموزشی این واحد درباره جلسات مشاوره درسی با دانش آموزان می گوید: «این جلسات از پنج شنبه ۹ مهر و با پایه هفتم شروع شد. با دانش آموزان در جلسات مشاوره در زمان های جداگانه صحبت شده و علاوه بر مشاوره، در تست های پایش سلامت هم شرکت کردند. جلسات مشاوره به صورت منظم برقرار بود و در بحث پایش سلامت هم سعی ما بر یک بار انجام آن در هر فصل بود که تا حدودی به هدفمان رسیدیم.»

بسته های آزمون در منزل

گلستانی ها امسال سه بسته آزمون در منزل دریافت کردند. اولین بسته آزمون در منزل دانش آموزان واحد گلستان در درس های اختصاصی«هندسه، جبر و فیزیک» و درس های عمومی«عربی و ادبیات» ۲۱ مهر ماه به اولیاشان تحویل داده شد. این بسته حاوی پوشه ای اختصاصی بود که نام دانش آموز و عنوان آزمون ها در آن درج شده مشخص شده بود. این آزمون ها با همکاری و نظارت اولیا در منزل برگزار شده و برای تصحیح به مدرسه بازگردانده می شد. نمرات آزمون های این طرح هم از طریق پیامک در اختیار اولیا قرار می گرفت.

بسته های سوالات بعدی هم با عناوین «امتحان شیرین» و «طرح الماس» که شامل نمونه سوالاتی با پاسخ های تشریحی بود،  با موضوع تثبیت مطالب و بالا بردن آمادگی دانش آموزان به ترتیب برای امتحانات نیمسال اول و نیمسال دوم برای تمرین بیشتر در اختیار دانش آموزان قرار گرفت.

برنامه های ویژه آمادگی آزمون جامع

عظیمی درباره برنامه های گلستانی ها برای آزمون جامع می گوید: «برای آزمون جامع هایی که در طول سال تحصیلی برگزار شد، برنامه های آمادگی آزمون منظمی طراحی شد که در محدوده زمانی مشخصی با آزمون های تستی آزمایشی، برنامه مطالعاتی ویژه و کلاس های فوق العاده، آمادگی دانش آموزان را برای شرکت در آزمون های جامع بالا می برد.»

جلسات هدایت تحصیلی

نهمی های واحد گلستان در سال تحصیلی جاری، در جلسات هدایت تحصیلی متعددی شرکت کردند؛ عظیمی می گوید: «گلستانی های پایه نهم امسال در جلسات متنوعی با موضوع هدایت تحصیلی و آشنایی با رشته های گوناگون شرکت داشتند. بخشی از جلسات هدایت تحصیلی ما، مانند نشست مجازی «ببخشید! شما؟» با موضوع بررسی تیپ های شخصیتی و مشاغل مناسب هر تیپ، ویژه دانش آموزان بود و برخی دیگر مثل «موفقیت در قرن جدید» ویژه اولیا برگزار شد. جلساتی هم مانند «آینده با طعم شیرینی کشمشی» که در واقع میزگرد شناخت تخصصی رشته های دانشگاهی و آینده شغلی آن ها بود، با مشارکت دانش آموزان و اولیا تشکیل شد.»

کلاس های رفع اشکال

دانش آموزان گلستانی در مقاطع مختلفی از سال تحصیلی در کلاس های رفع اشکال شرکت کردند. مسئول آموزش این واحد درباره تنوع کلاس های رفع اشکال این واحد و چگونگی برگزاری آن ها می گوید: «هر کدام از کلاس های رفع اشکال را با توجه به نیاز آموزشی دانش آموزان هر پایه برگزار کردیم. این کلاس ها در دو مدل حضوری با تعداد محدود و مجازی برای گلستانی ها برگزار شد.»

اخبار پیشنهادی