کلاس ویترای واحد گلستان شروع شد

کلاس آموزش ویترای در قالب کانون فرهنگی و هنری دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد گلستان از امروز، دو شنبه ۸ آبان آغاز شد.

آموزش ویترای در قالب کلاسی به نام هنرهای دستی به دانش آموزان آموزش داده می شود. در کلاس هنرهای دستی ابتدا بادکنک آرایی و سپس گل آرایی آموزش داده شد. بعد از ویترای نیز کلاس معرق و رشته های دیگر هنرهای دستی قرار دارند.

محمد بابایی، مربی کلاس ویترای می گوید: « ویترای در اصل هنر تزیین ظروف شیشه ای است اما ما در این کلاس با سه سطح شیشه، چوب و سفال کار می کنیم. برای کشیدن طرح روی سطح از خمیری استفاده می شود که خمیر دورگیر نام دارد.»

بابایی می افزاید: «در جلسه اول طرح های آماده را به دانش آموزان دادیم اما از جلسه بعد دانش آموزان باید خودشان طرح را انتخاب کنند و یا طراحی کنند. کلاس ویترای حداقل چهار جلسه ادامه دارد و هر جلسه کار روی یک سطح جدید را شروع می کنیم.»

وی ادامه می دهد: «این هنر نیاز به صبر و طمانینه زیادی دارد که می تواند باعث آرامش و تمرکز دانش آموزان شود. ضمن اینکه طراحی شکل های روی سطح به خلاقیت نیاز دارد.»

کلاسهای کانون فرهنگی و هنری دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد گلستان در رشته های آشپزی، هنرهای دستی، امداد و نجات، تدوین و تولید فیلم و نمایش عروسکی برگزار می شود.

اخبار پیشنهادی