کسب ۶ مدال در آزمون انتخابی مسابقات جهانی IMC

دانش آموزان مدارس علامه طباطبایی در مقطع  دبیرستان دوره اول، در مرحله دوم آزمون انتخابی مسابقات جهانی ریاضی درخشیدند و ۶ مدال رنگارنگ کسب کردند. در این مرحله چهار هزار دانش آموز در یک رقابت فشرده به صورت فردی شرکت کرده بودند.

در این رقابت‌ها «امیرحسین نظری» دانش آموز پایه هشتم واحد میرداماد موفق به کسب مدال طلا شد. «کوروش زارعی» دانش آموز پایه هفتم واحد فرمانیه، «ارشیا ابوالقاسمی» دانش آموز پایه نهم واحد ادونس و«امیرکیا پاکزاد» دانش آموز پایه هشتم واحد آبشناسان  مدال نقره کسب کردند. همچنین «پویا عبدی» دانش آموز پایه نهم واحد آبشناسان و «امیر حسن یزدان پناه» دانش آموز پایه نهم واحد فرمانیه  مدال برنز این رقابتها را از آن خود کردند.

مسابقات جهانی ریاضی (International Mathematics Competitions)در سال ۱۹۹۴ از آسیای جنوب شرقی آغاز شده و امروزه بصورت بین المللی در سراسر جهان برگزار می شود.

مسابقات جهانی ریاضی از سطح منطقه های آموزش و پرورش شهرهای کشور شروع شده و گزینش دانش آموزان تا انتخاب تیم ایران برای اعزام به مسابقات جهانی ادامه دارد. این مسابقات در دو سطح برگزار می شود. دانش آموزان پایه های هفتم و هشتم در سطح دوم (keystage 2) و دانش آموزان پایه های نهم، دهم و سوم متوسطه در سطح سه (keystage 3) قرار دارند و با هم به رقابت می پردازند.

تفاوت مسابقات جهانی ریاضی با المپیاد ریاضی برگزاری مسابقات انفرادی علاوه بر مسابقات تیمی است. سوالات آن برخلاف مسائل طرح شده در المپیاد که بیشتر بر پایه اطلاعات ریاضی استوار است، به جنبه قدرت خلاقیت و تفکر دانش آموز می پردازد.مسابقات جهانی ریاضی سال ۲۰۱۷ در هندوستان برگزار می شود.

اخبار پیشنهادی