دومین جلسۀ دانش افزایی مشاوران با موضوع «ارتباط موثر» برگزار شد

چگونه مهارتِ «ارتباط موثر» را کسب کنیم؟

دومین جلسۀ دوره تابستانی «دانش افزایی مشاوران تحصیلی» مدارس مجتمع علامه طباطبایی، با موضوع «مهارت های ارتباطی و تعامل با خانواده»، چهارشنبه ۱۰ مردادماه برگزار شد.

در این جلسه، مشاوران تحصیلی دبیرستان های دوره اول و دوره دوم علامه طباطبایی– واحدهای میرداماد، آبشناسان، فرمانیه، گلستان، پاسداران و مدارس دوره دوم شریعتی و فرمانیه حضور داشتند. مدرس این کارگاه آموزشی «محمد مهدی کاوه»، دکترای روانشناسی تربیتی و عضو گروه تحقیق و پژوهش دانشگاه شهید بهشتی بود.

شناخت ذهن دانش آموزان

دومین جلسۀ دانش افزایی مشاوران تحصیلی با چه اهدافی برگزار شد؟ «علی کاوه» در پاسخ به این سوال به وب سایت مجتمع علامه طباطبایی می گوید: «موضوع کلی جلسۀ امروز، ارتباط موثر بین مشاوران با دانش آموزان و تعامل با اولیاء بود. این ارتباط، پیش زمینۀ بسیاری از فعالیت های مبتنی بر یادگیری در مدرسه است.» وی درباره رویکردهای ارائه شده در این جلسه افزود: «با توجه به توانمندی علمی مشاوران مدارس مجتمع علامه طباطبایی، در این جلسه درباره رویکردهایی صحبت کردیم که به فعالیت های ذهن دانش آموزان مربوط می شود تا با شناخت آن، بتوانیم ارتباط موثری درباره مسائل آموزشی با آن ها ایجاد کنیم.»

رویکرد «ذهنی سازی» چه کمکی به مشاوران خواهد کرد؟

مدرس دومین جلسه دانش افزایی مشاوران، درباره دلایل انتخاب رویکرد «ذهنی سازی»، برای ارائه در این جلسه می گوید: «ذهنی سازی، رویکردی کارآمد است که در آموزش کمتر مورد توجه قرار گرفته است. این رویکرد، به مشاوران، معلمان و دانش آموزان کمک می کند که ابتدا درک بهتری از خود و سپس دیگران داشته باشند و آرزوها، احساسات، افکار و هیجانتشان را بهتر بشناسند. آگاهی از این موضوعات کمک می کند که توانمندی مشاوران برای ارتباط با دانش آموز، تقویت شود.»

کارگاه دانش افزایی مشاوران مدارس مجتمع، از صبح تا ظهر و به صورت مشارکتی برگزار شد: «سبک برگزاری این کارگاه به صورت مشارکتی بود و از دانش، مهارت و تجربه همکاران مدارس علامه طباطبایی نیز در آن استفاده شد. کاربردی بودن مطالب ارائه شده در جلسه برای استفاده در فعالیت های مختلف مجتمع، از نکات مهمی بود که امروز به آن توجه داشتیم.»

۳۱ مرداد؛ بررسی موضوع ارزشیابی تحصیلی

سومین جلسۀ دورۀ تابستانی «دانش افزایی مشاوران تحصیلی» مدارس مجتمع علامه طباطبایی، ۳۱ مرداد با موضوع ارزشیابی تحصیلی برگزار می شود. مدرس جلسه سوم، «افشین دانش نژاد» دکترای روانشناسی تربیتی و عضو شورای عالی آموزش مجتمع فرهنگی – آموزشی علامه طباطبایی است.  مشاوران در اولین جلسۀ دانش افزایی با موضوع «آزمون روانشناختی NEO» آشنا شده بودند.

گالری تصاویر دومین جلسۀ دوره تابستانی «دانش افزایی مشاورانِ تحصیلی» را اینجا ببینید.

جزییات برگزاری اولین جلسه دانش افزایی مشاوران را در این لینک بخوانید.

اخبار پیشنهادی