پاسدارانی ها چگونه انتخاب رشته می کنند؟

گفتگو با «مهدی شریفیان» مشاور پایه نهم دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد پاسداران درباره فرآیند انتخاب رشته دانش آموزان.

دانش آموزان پایه نهم دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد پاسداران در آزمون های تعیین رشته برای دوره دوم دبیرستان شرکت کردند. این آزمون ها زیر مجموعه فرآیندی است که در سایت «همگام» برای انتخاب رشته پایه نهمی ها در نظرگرفته شده است.

«مهدی شریفیان» مشاور پایه نهم واحد پاسداران در گفتگو یا سایت علامه طباطبایی به بیان جزییاتی از فرآیند انتخاب رشته دانش آموزان پایه نهم پرداخت. شریفیان با بیان اینکه انتخاب رشته در چند مرحله در سایت «همگام» انجام می شود گفت: «انتخاب رشته دانش آموزان پایه نهم از طریق سامانه «همگام» صورت می گیرد. در این سایت اطلاعات مختلفی وارد می کنیم. دانش آموزان ابتدا در آزمون های رغبت سنجی و هوش و توانایی در این سامانه شرکت می کنند. این آزمون ها نشان می دهد که تمایل شخصی هر فرد به چه رشته ای است. همچنین هوش و توانایی هر دانش آموز در رشته های مختلف سنجیده می شود.»

او گفت بخشی از فرآیند انتخاب رشته نیز در منزل و با کمک والدین انجام می گیرد: «نمونه برگه هایی به اولیا داده شد و از آنها خواستیم که علاقه، استعداد و توانایی فرزند خود را با توجه به آن مشخص کنند. اطلاعات این فرم ها هم وارد سامانه می شود.»

مشاور پایه نهم پاسداران درباره نظر مشاور و معلمان واحد پاسداران در انتخاب رشته دانش آموزان گفت: «بخش مهمی از این فرآیند توسط معلمان و مشاور پایه انجام می شود. جلسات مختلفی بین دبیران پایه نهم و مشاوران انجام شد و نتیجه آن توسط نظر نهایی مشاور وارد سایت همگام می شود. نتیجه نهایی انتخاب رشته بعد از وارد کردن اطلاعات- آزمون های دانش آموزان، نظر خانواده ها و مشاوران- توسط سایت همگام مشخص خواهد شد.»

اخبار پیشنهادی