معلم تریکوبافی واحد دخترانه پاسداران: تریکو هم هنر است و هم منبع درآمد

دانش آموزان دبیرستان دخترانه دوره اول علامه طباطبایی – واحد پاسداران روزهای یکشنبه در کلاس های «تریکو» شرکت می کنند. این کلاس در پایگاه تابستانی برای دانش آموزان پایه هفتم و نهم برگزار می شود. تریکو پارچه ای نوار شده است که برای بافتن با قلاب از آن استفاده می شود.

«الهام زادمهدی»، معلم کلاس تریکو دختران پاسدارانی می گوید: «بچه ها در این کلاس سبدبافی و بافتن وسیله هایی مثل کیف و کوله پشتی را یاد می گیرند. چنین وسائلی، هم جنبه کاربردی دارد و هم تزیینی. پس دانش آموزان با هنر خود وسائلی می سازد که در زندگی شان هم کاربرد داشته باشد.»

تریکو با چه اهدافی به دانش آموزان پایه هفتم و نهم دبیرستان دخترانه دوره اول علامه طباطبایی – واحد پاسداران آموزش داده می شود؟ معلم واحد پاسداران می گوید: « تریکو یک هنر است گه یاد گرفتن آن به نوعی کارآفرزینی محسوب می شود. با تریکو می توان سبد، کیف ،کفش ، فرشینه و… بافت. دانش آموزان از بافت این صنایع دستی لذت می برند و دست سازهایشان را هدیه می دهند. حتی می توانند خودشان استاند این هنر شوند و در آینده آن را تدریس کنند. تریکو هم منبع درآمد خوبی است و هم هنر لذت بخشی.»

سواد مالی، دکوراتیو، بافت مو و خوشنویسی از دیگر کلاس های هنری دختران واحد پاسداران در پایگاه تابستانی است. پایگاه تابستانی دبیرستان دخترانه دوره اول علامه طباطبایی – واحد از ۲۳ تیر آغاز و تا ۲۳ مرداد برگزار می شود. آموزان دوشنبه و چهارشنبه هر هفته اردو می روند و یکشنبه ها و سه شنبه ها در کلاس های درسی شرکت می کنند.

اخبار پیشنهادی