معرفی طرح مدرسه پیشرفته (ادونس)

در این طرح دانش آموزان پایه های هفتم و هشتم در درسهای ریاضی و علوم مطابق با آخرین استانداردهای جهانی مانند ۵E و NGSS و با رویکرد جستجوگرانه وتفکر خلاق آموزش خواهند دید. افزون بر این دانش آموزان طرح ادونس با رویکرد حل مساله پیشرفته نیز آشنا خواهند شد.

در این طرح به جای آن که دانش آموزان را به انبار اطلاعات تبدیل کنیم، به آنان یاد خواهیم داد چگونه فکر کنند و علاوه بر آن در حوزه های علوم شناختی مسابقات (Brain Bee)،کاپ فیزیک مسابقات (IYPT) و مهارت های برنامه نویسی اسکرچ و پایتون نیز به بچه ها آموزش داده خواهد شد.

در پایان طرح ادونس، دانش آموزان برای ورود به المپیادهای علمی ملی و جهانی یا تلاش برای کسب رتبه های برتر کنکور بنیه مناسبی پیدا می کنند و امید می رود که بتوانند در مسیر مورد علاقه خود بدرخشند.

معرفی دوره های آموزشی در مدرسه ادونس

  • دوره ریاضی: کسب مهارت تفکر خلاق در حل مساله های ریاضی

در این دوره با رویکرد حل مساله های خلاق و ایده دار تلاش خواهیم کرد دانش آموزان نسبت به شیوه های حل مساله در ریاضیات، دید پیدا کنند. اگر دانش آموزی بداند که لازم است چگونه برای پیدا کردن ایده حل مساله کنکاش کند، در واقع شیوه تفکر در ریاضی را یاد خواهد گرفت. چنین دانش آموزی به جای اتلاف وقت برای حل صدها تست، با حل هوشمندانه و خلاق چند ده مساله با شیوه های تفکر ریاضی آشنا میشود و رفته رفته در آن تسلط پیدا میکند همچنین در این دوره به مساله های مسابقات معتبر ایران و جهان هم توجه خواهد شد.

  • دوره علوم: پیدا کردن مهارت تفکر علمی و فهم چیستی علم

در این دوره در کنار توجه به حل مساله های خلاق در حوزه علوم ، به درک عمیق دانش آموزان در مفاهیم پایه توجه ویژه خواهد شد. رویکرد آموزش در این دوره جستجوگرانه است و انتظار می رود دانش آموز پس از گذراندن این دوره بتواند از مفاهیم عمیق در سرفصلهای علمی مرتبط برای حل مساله به صورت عام و محاسباتی استفاده کند. در این دوره با بهره گیری از جدیدترین استانداردهای آموزش علوم در دنیا مانند NGSS تلاش داریم دانش آموزی با مهارت تفکر انتقادی در علم بار بیاوریم.

دانش مغز یا همان Brain bee چیست؟

Brain Bee یک رقابت برای دانش آموزان دوره متوسطه است. دانش آموزان در مورد دانش مربوط به تحقیقات مغز و علوم اعصاب آزمایش می‌شوند. این برنامه برای تحریک علاقه و هیجان در مورد تحقیقات مغز طراحی شده است. دانش آموزان مباحث مربوط به حافظه، خواب، هوش، احساسات، درک، استرس، پیری، تصویربرداری از مغز، عصب شناسی، انتقال دهنده‌های عصبی، ژنتیک و بیماری های مغزی را مطالعه می‌کنند.

کاپ فیزیک

کاپ فیزیک برگرفته از مسابقات بین المللی فیزیکدانان جوان (IYPT) و هدف اصلی آن آموزش و گسترش پژوهش فیزیک در میان دانش آموزان دبیرستانی است. در زمینه های مختلف مانند مکانیک، الکتریسیته و مغناطیس، اپتیک، ترمودینامیک، سیالات، صوت و … را شامل می شود. علاوه بر افزایش مهارت ها و توانایی های علمی و پژوهشی دانش آموزان توانایی بیانی و قدرت ارائه هم در آنها بهبود می یابد.

تفکر الگوریتمی (مهارت برنامه نویسی)

استفاده از هر زبان برنامه نویسی رایانه برای دادن دستورالعمل به رایانه ها و ماشین ها در مورد عملکردهایی که باید انجام دهند را کدنویسی می گویند. برنامه نویسی راهی است که انسان با ماشین ها ارتباط برقرار می کند و به ما امکان می دهد نرم افزاری مانند برنامه ها، سیستم عامل ها و برنامه های تلفن همراه ایجاد کنیم. برنامه نویسی فرآیند استفاده از زبان برنامه نویسی برای واداشتن کامپیوتر به انجام کاری است که می خواهید.

اخبار پیشنهادی