مصاحبه‌های حضوری ثبت‌نام هفتمی‌ها آغاز شد

اولین دوره مصاحبه حضوری متقاضیان ثبت‌نام در پایه هفتم دبیرستان‌های دوره اول مجتمع علامه طباطبایی روزهای پنج‌شنبه و جمعه، ۲ و ۳ اسفند در دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد آبشناسان برگزار شد.

مصاحبه‌های حضوری امسال با سبک و سیاق جدیدی برگزار می‌شود. از آنجائی که دانش آموزان توانمندی‌ها و استعدادهای ذاتی متفاوتی دارند، برای شناسایی این توانمندی‌ها و تفاوت‌ها در ایستگاه‌های مختلف حاضر می‌شوند. آن‌ها در هر ایستگاه از مصاحبه یک فعالیت یا آزمایش را مشاهده می‌کنند و با یک یا چند سؤال مواجه می‌شوند و برداشت خود را ارائه می‌کنند. ایستگاه‌های مصاحبه شامل منطق و استدلال ریاضی، استعداد حرکتی، علوم انسانی، علوم تجربی و تست روانشناسی گاردنر هستند به که فراخور هر مرحله شیوه‌ای خاص برای ارزیابی دانش آموزان در نظر گرفته‌شده است.

برای موفقیت در این ایستگاه‌ها نیازی به دانش و آمادگی قبلی خاصی نیست و صرفاً سواد عمومی دانش­آموز کفایت می‌کند. به گفته طراحان مراحل مصاحبه های حضوری امکان دارد یک دانش‌آموز پایه پنجم ابتدایی هم بتواند با موفقیت کامل این ایستگاه‌ها را طی کند. دور دوم مصاحبه‌های حضوری پنج‌شنبه و جمعه هفته جاری، ۹ و ۱۰ اسفند برگزار می‌شود.

نتایج مصاحبه‌های حضوری اواسط اسفند­ماه از طریق سایت alameh.ir و کانال اطلاع‌رسانی علامه‌ای‌ها به اطلاع متقاضیان می‌رسد.

اخبار پیشنهادی