علامه ای ها لوح تکلیف گرفتند

لوح یادبود جشن تكليف دانش آموزان پايه نهم دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی- واحد فرمانیه اهدا شد. مراسم جشن تكليف، خاطره ای تربيتى و معنوى است.

به گزارش روابط عمومی واحد فرمانیه، جشن تکلیف پایه نهمی ها بهمن ماه جاری، با حضور دانش آموزان و خانواده های ایشان در سالن همایش اردوگاه معلم برگزار شده بود. در آن مراسم سرود گروهی جشن تکلیف توسط دانش آموزان اجرا شد و پس از آن، نوجوانان مکلف، سوگند نامه ویژه مراسم جشن تکلیف را قرائت کردند. 

دانش آموزان برای شرکت در مراسم مکلف شدنشان با برنامه هایی فرهنگی و شاد، این روز را جشن می گیرند. رهبر  معظم  انقلاب درباره روز مکلف شدن نوجوانان می فرمایند: «عزیزان من! امروز شما از دوران کودکی و بچّه بودن خارج شدید؛ امروز شما نوجوانید، در آغاز جوانی هستید، در حال شکوفایی هستید؛ استعداد شما امروز برای فراگیری و برای خودسازی خیلی زیاد است؛ از این فرصت استفاده کنید، خودسازی کنید؛ هم خودسازی جسمی، هم خودسازی معنوی و روحی، هم خودسازی فکری، با همان ترتیبی که عرض کردم. بعد از آنکه شما نوجوانان عزیز در این میدان باعظمت و در این بهار باطراوت نوجوانی، حرکت درست را انجام دادید، آن‌وقت انسان می تواند مطمئن باشد که فردای این کشور، فردای بهتر از امروز است؛ شما مردان فردا، مدیران فردا، فعّالان فردا، و شخصیّت‌های فردا هستید. فردای این کشور متعلّق به شما نوجوانان است؛ شماها هستید که این کشور و این ملّت را و این حرکت را و این تاریخ را اداره خواهید کرد؛ خودتان را برای آن‌ روز آماده کنید. »

اخبار پیشنهادی