علامه ای ها زبان انگلیسی را چطور یاد می گیرند؟

دانش آموزان دبیرستان های دوره اول علامه طباطبایی در سال تحصیلی که گذشت، زبان انگلیسی را در دو بخش مصوب و ترمیک یاد گرفتند. «رامین جلادت» رئیس دپارتمان زبان انگلیسی مجتمع علامه طباطبایی درباره آموزش زبان به علامه ای ها می گوید: «دانش آموزان علامه ای زبان انگلیسی را فراتر از سرفصل های مصوب آموزش و پرورش یاد می گیرند. دپارتمان زبان علامه طباطبایی برای رسیدن به این هدف، آموزش زبان را در دو بخش اصلی انجام می دهد: زبان ترمیک و زبان مصوب. هدفمان علاوه بر تسلط دانش آموز به مفاهیم زبان انگلیسی مورد نیاز امتحانات رسمی آموزش و پرورش، یادگیری سطح بالاتری از زبان است.»

جلادت درباره آموزش زبان ترمیک در مجتمع علامه طباطبایی می گوید: «زبان انگلیسی در محور ترمیک با استفاده از متد TopNotch و برای تقویت هر چهار مهارت اصلی صحبت کردن(Speaking Skill)، انشا نویسی(Writing Skill)، درک مطلب نوشتاری(Reading Skill) و درک مطلب شنیداری(Listening Skill) در سطح های مختلف آموزش داده می شود. آموزش در کلاس های ترمیک به این صورت است که هر جلسه روی موضوعی از کتاب کار می شود و دانش آموزان کلمات جدید مرتبط با موضوع مورد نظر و گرامر مرتبط با آن درس را یاد می گیرند. همچنین بخشی از آموزش کلمات و گرامر، به‌صورت  شنیداری (Listening) ارائه می شود که دانش آموزان از این طریق، کلمات و جملات جدید را می‌آموزند.»

به گفته رئیس دپارتمان زبان مجتمع علامه طباطبایی کلاس های ترمیک زبان مجتمع، با محوریت زبان آموز برگزار می شود: «در کلاس‌های ترمیک، همواره تلاش بر همکاری حداکثری دانش آموزان است زیرا اصلمان در این کلاس ها بیشتر  محوریت زبان آموز است تا صرفا تکیه به محوریت دبیر؛ به این معنا که زبان‌آموزان فعالیت حداکثری در کلاس درس داشته باشند تا هرچه بیشتر به نتیجه‌ی مطلوب که کاربرد گرامر و لغت است، نزدیک شوند.»

مانند تمامی فرآیند های آموزشی، مهم ترین بخش این برنامه ها، تلاش و همکاری دانش آموزان است. جلادت می گوید: «در طول‌ ترم‌های گذشته، کوییزهای متنوع کلاسی، رایتینگ یا انشانویسی، دیکته‌های کلاسی علاوه بر امتحانات استاندارد پایان هر ترم، برای دانش آموزان برگزار شده و پروژه هایی مانند ساخت کلیپ‌های با هدف کاربردی‌تر کردن آموخته‌ها، به دانش آموزان ارائه شده است. همکاری دانش آموزان در داخل کلاس و همین طور انجام پروژه های خارج از کلاس درس، باعث پیشرفت و بالا بردن راندمان یادگیری می شود.»

جلادت همچنین درباره زبان مصوب می گوید: «در زبان مصوب علاوه بر متد های ذکر شده، کتابهای مصوب به نام های« Prospect 1, 2, 3» در هر سه پایه‌ی هفتم، هشتم و نهم و در قالب کلاس ها و کتاب های ترمیک به طور هم‌زمان، تدریس می کنیم تا دانش ‌آموزان، در امتحانات نیمسال اول و دوم از آمادگی لازم و کافی برخوردار باشند.»

اخبار پیشنهادی