سفر نهمی های فرمانیه به مشهد مقدس

دانش آموزان پایه نهم دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد فرمانیه به مشهد مقدس رفتند. نهمی ها از روز یکشنبه ۲۸ مهر تا جمعه ۳ آبان در اردوی مشهد مقدس بودند.

فرمانیه ای ها در این سفر علاوه بر زیارت بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) به پارک آبی سرزمین موجهای آبی رفتند، از آرامگاه فردوسی و کوه سنگی بازدید کردند. آنها همچنین در استادیوم جدید و مدرن آستان قدس رضوی حضور پیدا کردند. ورزش های گروهی مانند فوتبال و والیبال و فوتسال در برنامه هر شب این اردو قرار داشت.

«ایلیا عصاره» دانش آموز پایه نهم یکی از حاضران در اردوی مشهد به خبرنگار سایت مجتمع فرهنگی، آموزشی علامه طباطبایی گفت: «این اردو از اردوی سال هفتم که به اصفهان رفتیم برای من بهتر بود. مخصوصا در پارک آبی که روز اول رفتیم خیلی خوش گذشت.»

«ایلیا قدوسی» یکی دیگر از دانش آموزان پایه نهم هم گفت: در اردو کارهایی را انجام دادیم که در سفرهای خانوادگی کمتر انجام می دهیم. مثلا باید تختمان را مرتب می کردیم و مسئولیتهای دیگری داشتیم و باید برای انجام کارهای شخصی و مسئولیتها برنامه ریزی می کردیم و وقت می گذاشتیم.»

«سید ارشاک فتاحی» هم تجربیات سفرش را اینگونه بیان کرد: «مهمترین کاری که در سفر به مشهد انجام می دهیم زیارت حرم امام رضا (ع) است. در این اردو روزهای سه شنبه و چهارشنبه به حرم مطهر امام رضا (ع) رفتیم که در جمع دوستانم حال و هوای متفاوتی داشت. علاوه بر این تقریبا همه مکانهای دیدنی مهم مشهد که همه مسافران برای دیدنشان به مشهد می روند در برنامه اردو بود.»

کوه سنگی یکی از جاذبه های دیدنی شهر مشهد است که تعداد زیادی پله دارد. علی سینا امیری یک خاطره جالب از بازدید از این مکان تعریف کرد: «قبل از رسیدن به کوه سنگی یکی از گروه ها مدام ادعا می کردند که زودتر از بقیه گروه ها به بالای کوه می رسند اما وقتی رسیدیم و تعداد پله ها را دیدن جا زدند و بالا نیامدند. ما که هیچ ادعایی نداشتیم زودتر پله های پر تعداد را طی کردیم و به مقبره شهدای گمنام در بالای کوه سنگی رسیدیم.»

اخبار پیشنهادی