راهکارهایی برای بهتر درس خواندن در خانه

حامد کاظمی مشاور پایه هشتم دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی در مصاحبه با خبرنگار سایت مجتمع فرهنگی، آموزشی علامه طباطبایی از اهمیت همکاری اولیا و نحوه مطالعه دانش آموزان در روزهای تعطیلی گفت. 

او درباره کارهای انجام شده در این مدت توضیح داد: «آموزش آنلاین مهمترین کاری بود که در کمترین زمان با بیشترین بازده در زمینه آموزش انجام شد. مشاوره های مجازی، ارائه تکلیف و آزمون آنلاین هم در این مدت برگزار شده است.»

وی افزود: « در برنامه هفتگی آنلاین، هر دانش آموز هر روز در ۴ کلاس شرکت می کند. ویدیوی کلاسهای آنلاین پس از ضبط و ویرایش در اختبار دانش آموزان قرار می گیرد. همکاری بچه ها در این مدت خوب بوده است و آنها خیلی زود با وضعیت جدید هماهنگ شدند. آنها هر روز به طور متوسط سه ساعت درس می خوانند.»
کاظمی ۴ راه نظارت بر عملکرد دانش آموزان را معرفی کرد. «ما از طریق آزمونهای آنلاین، تماس با اولیا، وضعیت دانش آموز در کلاس درس و سامانه آموزشی مجتمع بر کار دانش آموزان نظارت داریم. والدین در این مدت با ما همکاری بسیار خوبی داشته اند. آنها مواردی مثل کم شدن ساعت مطالعه را به اطلاع ما می رسانند. بدون همکاری اولیا کار ما خیلی سخت میشد.»

او چند راهکار به دانش آموزان برای بالا بردن کیفیت مطالعه مطرح کرد: «بچه ها در این روزها باید نحوه مطالعه در منزل را جدی تر بگیرند چون همه وقت مطالعه آنها در خانه است. یک آموزش خوب از سه بخش تشکیل شده است. تدریس دبیر، مطالعه و حل تمرین توسط دانش آموز. دانش آموز برای انجام مطالعه و حل تمرین باید در خانه موارد زیر را رعایت کند. حتما فضای مطالعه ثابت داشته باشد و پشت میز درس بخواند.عوامل مزاحم مثل گوشی تلفن همراه، تلویزیون، پخش شدن موسیقی، گرما و سرمای بیش از حد محل مطالعه را کنترل و حذف کند. سکوت فضای مطالعه بسیار مهم است.»

او ادامه داد: «دانش آموزان باید توجه کنند که هنگام مطالعه خلاصه نویسی انجام دهند. بعد از هر ۵۰ دقیقه مطالعه ۱۰ دقیقه استراحت کنند.هر روز درسهای مختلفی را بخوانند و تک درس مطالعه نکنند. همچنین برای مطالعه هر درس یک منبع داشته باشند.»

اخبار پیشنهادی