دورهمی؛ ویژه برنامه پاسدارانی ها

دانش آموزان دبیرستان دوره اول دخترانه علامه طباطبایی – واحد پاسداران، از ۱۴ بهمن در کلاس های «دورهمی» شرکت می کنند. موضوع این کلاس های آنلاین، گپ و گفت دانش آموزان و کادر اجرایی مدرسه درباره موضوعاتی مثل بازی، نقد فیلم و موسیقی است. «دورهمی» پاسدارانی ها به مدت سه هفته، در روز های شنبه برگزار می شود.

بازلاین و گپ مپ

«بازلاین» عنوان یکی از موضوعات «دورهمی» پاسدارانی ها است. بازلاین به معنای بازی های آنلاین است و در آن دختران واحد پاسداران درباره انواع بازی های آنلاین مناسب، با یکدیگر صحبت می کنند.

«نجمه قنبری» مدیر دبیرستان دخترانه علامه طباطبایی – واحد پاسداران، درباره اولین جلسه بازلاین، گفت: «دانش آموزان در این کلاس، هم بازی می کنند، هم یاد می گیرند. بعد از تمام شدن کلاس، دانش آموزان متوجه این نکته شدند که در فضای آنلاین هم می شود فعالیت گروهی انجام داد.»

موضوع دوم کلاس «دورهمی»، «گپ مپ» است. در این کلاس دانش آموزان و آموزگار باهم گفت و گو می کنند. به این صورت که آموزگار موضوعی به دانش آموزان پیشنهاد می دهد، آن ها درباره موضوع فکر می کنند و نظرات شان را با هم در میان می گذارند.

پاسدارانی ها چگونه فیلم دیدن را یاد می گیرند

«فیلم/ شنفت/ حال» موضوع دیگر «دورهمی» پاسدارانی ها است. در این برنامه دانش آموزان با هم به صورت آنلاین فیلم می بینند و به نقد فیلم ها می پردازند. «نجمه قنبری» درباره هدف برگزاری این برنامه نیز می گوید: « دانش آموزان در فیلم/شنفت/حال، چگونه فیلم دیدن را می آموزند و یاد می گیرند که از دیدن هر فیلم چه داده های متنوعی را می توانند دریافت کنند.»

به گفته قنبری دانش آموزان در برنامه «نقد فیلم» به نکات فرهنگی و تربیتی فیلم ها توجه می کنند: «اگر ما ساختار ذهنی مان را درست تربیت بکنیم تا بتوانیم مطالب درستی را دریافت کنیم، احتمال این که ذهن ما در مواقع مختلف نیز، چنین عمل کند بسیار است.»

برنامه «تماشای موسیقی» یکی دیگر از کلاس های «دورهمی» است. این برنامه به پیشنهاد دانش آموزان برگزار می شود و هدف آن تماشا کردن و درک موسیقی است.

دورهمی اختیاری است

«سعیده کاظمی» مسئول بخش فرهنگی واحد پاسداران، درباره برنامه «دورهمی» می گوید: «شرکت در برنامه دورهمی برای دانش آموزان اختیاری است و موضوعات این برنامه نیز به پیشنهاد دانش آموزان انتخاب شده است.»

کاظمی در ادامه درباره مدت زمان برگزاری «دورهمی» می گوید: «مدت زمان اجرای این برنامه در واحد پاسداران، ۳ هفته است. پس از اتمام این دوره و درخواست دانش آموزان برای ادامه این کلاس ها، امکان برگزاری مجدد آن وجود دارد.»

اخبار پیشنهادی