دبیر مطالعات اجتماعی: دوره اولی ها از تاریخ غافل نشوند

دبیر مطالعات اجتماعی دبیرستان دخترانه دوره اول مجتمع علامه طباطبایی – واحد پاسداران، در مصاحبه با سایت مجتمع علامه طباطبایی بر اهمیت خلاصه نویسی و برنامه ریزی منظم برای موفقیت در امتحان نوبت دوم تاکید کرد.

«مینا متّحدین»، با اشاره به اهمیت و نکات بیشتر مبحث تاریخ در درس مطالعات اجتماعی، به دانش آموزان دوره اول دبیرستان توصیه کرد: «بهتر است در ایام پیش از امتحانات، مطالب کتاب را خلاصه نویسی و برای درک بهتر مطالب، سوال طرح کنید.» وی با اشاره به فرجه یک روزه پیش از امتحان مطالعات اجتماعی افزود: «زمان خود را طوری تنظیم کنید که با کمبود وقت مواجه نشوید.»

سه هفته به مرور درس اختصاص دادیم

متّحدین در مورد مرور مطالعات اجتماعی در آزمون های دوره ای واحد پاسداران گفت: «سه هفته را به این کار اختصاص دادیم؛ یک هفته مدنی را مرور کردیم، یک هفته تاریخ و یک هفته جغرافی. هر جلسه امتحان و پرسش کلاسی داشتیم.» آخرین جلسات مطالعات اجتماعی واحد پاسداران، به بررسی نمونه سوالات مختلف و رفع اشکال اختصاص داده شده است تا مطالب کتاب جمع بندی شود.

امتحان نوبت دوم درس مطالعات اجتماعی پایه های هفتم تا نهم دوره اول دبیرستان های مجتمع علامه طباطبایی، ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ برگزار خواهد شد. از ۲۰ نمره امتحان نوبت دوم مطالعات اجتماعی، ۵ نمره به مباحث ترم اول و ۱۵ نمره به دروس ترم دوم اختصاص دارد.

اخبار پیشنهادی