جشن یلدای واحد پاسداران؛ بهانه ای برای یک دورهمی دانش آموزی

دبیرستان پسرانه دوره اول علامه طباطبایی – واحد پاسداران از اواسط آذر ماه در کانال های اطلاع رسانی، خبر از برگزاری جشنی بزرگ با برنامه های متنوع داده بود؛ جشنی که برگزاری آن دو روز پیش از شب یلدا و در تاریخ ۲۸ آذربرنامه ریزی شده بود.روز جشن که فرا رسید، بسیاری از دانش آموزان به محل برگزاری آمده بودند؛ ورودی سالن محل برگزاری جشن، چند نفر از دانش آموزان مسئولیت تحویل بسته های پذیرایی به مهمانان را به عهده داشتند. یکی از این دانش آموزان «علی سلیمی» دانش آموز پایه هشتم این واحد بود. سلیمی گفت: «کار سختیه چون همکلاسی هام داخل سالن هستن و من باید بیرون سالن هم بهشون خوشامد بگم و هم بسته های پذیرایی رو تحویلشون بدم؛ ولی خب خودم خواستم داوطلب بشم که پذیرایی رو انجام بدم و با همه سختیاش چون دوستامم هستن خوش میگذره بهم.»

سرانجام جشن یلدای پاسدارانی ها ساعت ۱۰ صبح با پخش سرود ملی و قرائت بخش هایی از قرآن کریم شروع شد. حسین شهرابی مسئول فرهنگی علی مهرآبادی مسئول آی تی مدرسه اجرای برنامه را به عهده داشتند. برگزاری مسابقه «تی تاپ» افتتاحیه ای بود برای شروع جشنی بزرگ.

بعد از برگزاری مسابقه سخت تی تاپ! دانش آموزان شرکت کننده پروژه سندباد مورد تقدیر قرار گرفتند. تقدیر از دانش آموزان برتر شرکت کننده در پروژه «تن تن و سندباد» رسید. ابراهیم آصف مدیر واحد پاسداران به همراه  ناصر سلامی مسئول فرهنگی مجتمع علامه طباطبایی برای تقدیر از دانش آموزان به بالای سن آمدند. تن تن و سندباد کتابی بود که دانش آموزان به کمک آقای دربندی دبیر مطالعات اجتماعی واحد پاسداران آن را به کتابی صوتی با بخش های مختلف تبدیل کردند. هر کدام از دانش آموزان در این کتاب صوتی که به شکل نمایش طراحی شده بود، بازیگر یکی از نقش های کتاب بودند. مانی محمدبیگی، محمد متین جعفری، محمدحسام آصفی، امید اثناعشری، مانی اکبری، سینا خبیر، علی خلقی، پارسا شهادی فر، محمدطاها عزیزی، رامتین مومنی، محمدرضا محمدی و شایان عمیدشاهی از دانش آموزانی بودند که به پاس فعالیت مثبتشان در تهیه این کتاب صوتی مورد تقدیر قرار گرفتند.

تجلیل مقام مادر شهید

در هیاهوی صدای بچه ها، روی نمایشگر تصویر پرچم ایران نقش بست. مجری برنامه دانش آموزان را دعوت به تماشای کلیپی درباره شخصی خاص کرد: «خب بچه ها ازتون میخوام با دقت این کلیپ رو ببینین؛ مهمون ما در این قسمت مادر همین شهید بزرگوار هستن.» بعد از پخش کلیپ مادر شهید وارد سالن شد و دانش آموزان همگی ایستادند. اهمیت احترام به خانواده و نگه داشتن ادب در برخورد با دیگران درس هایی بود که دانش آموزان از صحبت های ایشان درباره فرزند شهیدشان گرفتند.

تقدیر از زحمات کادر مدیریتی سابق

بعد از اتمام برنامه، آقای آصف به بالای سن آمد و از دارا امانی و یعقوب امانی که تا سال گذشته مدیریت و مسئولیت آموزش این واحد را عهده دار بودند به پاس خدمات ارزنده شان در راستای رشد واحد پاسداران دعوت کرد. مدیر قبلی واحد پاسداران که یکسالی است مسئولیت مدیریت دبیرستان دوره اول واحد آبشناسان را دارد با تشکر از دعوتش به مراسم گفت: «خوشحالم که امروز در چنین جشنی، دانش آموزان قدیمی ام در واحد پاسداران را می بینم. وظیفه ما تربیت دانش آموزانی سرآمد در زمینه های مختلف است و رسیدن به این مهم را در هر مدرسه ای که باشم پیگیری می کنم.»

پس از صحبت های مدیریت قبلی واحد پاسداران، نوبت به تقدیر از دانش آموزان برتر آموزشی رسید. مهدی شریفیان مشاور پایه های هفتم و هشتم و جواد امانی مشاور پایه نهم به روی سن رفتند. موقع اعلام نتایج به جز چند اسم غایب، باقی دانش آموزان برتر به ترتیب از پایه های نهم تا هفتم به روی سن آمدند و جایزه شان را گرفتند.

دو بخش شاد در پایان برنامه؛ استندآپ کمدی و حضور مهمانی بزرگ!

استندآپ کمدی یکی از بخش هایی است که در برنامه هایی با زمینه تفریحی، بسیار طرفدار دارد. در این جشن هم استندآپ کمدی با تشویق دانش آموزان برگزار شد و صدای خنده دانش آموزان سالن برگزاری جشن را پر کرد. آخرین قسمت جشن یلدای پاسدارانی ها حضور مهمانی ویژه بود؛ هنرمندی که شوخی ها و صحبت های جدی اش بسیار به دل دانش آموزان نشست؛ رضا بنفشه خواه.

بنفشه خواه بعد از پاسخ به چند سوال طنز مجری برنامه رو به دانش آموزان گفت: «خوشحالم که در جشن یلدای یک مجموعه فرهنگی، آموزشی حضور دارم. در برنامه های این چنینی همیشه رعایت قانون و احترام به اشخاص دیگر را به مخاطبین یادآور می شوم چون به نظرم مهم ترین بخش زندگی هر انسان قانونمداری است به ویژه در رانندگی؛ یادتان نرود وقتی که به سن گرفتن گواهینامه رسیدین حتما قوانین راهنمایی و رانندگی رو رعایت کنین!!»

جشن یلدای دانش آموزان با مسابقه لباهنگ به پایان رسید؛ در این مسابقه برای ۴ نفر از دانش آموزان داوطلب، آهنگ هایی به درخواست خودشان پخش شد. بعد پایان جشن یلدا دانش آموزان هر کدام با دوستانشان یا با خانواده به منزل بازگشتند و عده ای هم به صورت داوطلبانه در جمع آوری وسایل کمک کردند و یلدای شاد پاسدارانی ها ساعت دوازده و نیم به پایان رسید.

اخبار پیشنهادی