جزییات برگزاری آزمون هماهنگ ۱۰ آذر

معاونت آموزشی مجتمع فرهنگی، آموزشی علامه طباطبایی در اطلاعیه شماره ۳ جزییات برگزاری آزمون هماهنگ آذر ماه را شرح داد.
در این اطلاعیه آمده است که آزمون هماهنگ روز ۱۰ آذر راس ساعت ۷:۳۰ دقیقه به صورت هماهنگ در کلیه دبیرستان های دوره اول علامه طباطبایی آغاز می شود. آزمون پایه های هفتم و هشتم به صورت تشریحی مکانیزه از دروس ریاضی و علوم و آزمون پایه نهم به صورت چهارگزینه ای از دروس ریاضی، علوم، ادبیات، عربی و زبان انگلیسی خواهد بود.
طبق اعلام معاونت آموزشی مجتمع آزمون پایه های هفتم و هشتم از دروس ریاضی و علوم به طور مجزا برگزار می شود که هرکدام ۲۰ نمره دارند. همچنین در آزمون پایه نهم به ترتیب ۲ دفترچه عمومی و اختصاصی توزیع می شود. 
در این اطلاعیه مدت زمان پاسخ دهی به سوالات توضیح داده شده است. مدت زمان آزمون برای همه پایه ها ۱۳۰ دقیقه خواهد بود. دانش آموزان پایه های هفتم و هشتم ابتدا ۶۰ دقیقه برای پاسخ گویی به سوالات درس علوم و سپس ۷۰ دقیقه برای پاسخ گویی به سوالات درس ریاضی زمان دارند. دانش آموزان پایه نهم نیز در ۴۵ دقیقه ابتدایی آزمون به سوالات دفترچه عمومی و در ۸۵ دقیقه باقیمانده به سوالات دفترچه اختصاصی پاسخ می دهند. 
بر اساس این اطلاعیه در دفترچه عمومی و اختصاصی پایه نهم جمعا ۸۰ سوال وجود دارد. از درس های ریاضی و علوم هرکدام ۲۰ سوال، از درس های ادبیات و عربی هرکدام ۱۵ سوال و از درس زبان انگلیسی ۱۰ سوال طراحی شده است. آزمون آذرماه برای دانش آموزان پایه نهم یکی از آزمون های تاثیرگذار در قبولی دوره دوم خواهد بود

اخبار پیشنهادی