برگزاری پنج اردوی درون و برون شهری برای دختران علامه ای در سال تحصیلی ۹۸-۹۷

دانش آموزان دبیرستان دخترانه دوره اول علامه طباطبایی – واحد پاسداران در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ در پنج اردوی درون و بیرون شهری و همچنین جشن های متنوع فرهنگی داخل مدرسه شرکت کردند. «مریم صمدی» مسئول فرهنگی واحد پاسداران در این گفتگو از جزییات برنامه های فرهنگی مدرسه و اهداف برگزاری آن ها در سال تحصیلی که گذشت می گوید.

برنامه های فرهنگی سال تحصیلی قبل را از چه زمان و با چه رویکردی آغاز کردید؟

برنامه های ما با شروع پایگاه تابستانی سال گذشته آغاز شد. پیش از آغاز تابستان جلساتی با حضور مدیریت مدرسه و کادر اجرایی برگزار شد. ارتباط موثر و پایدار با دانش آموزان رویکرد اصلی مان در برنامه ریزی و اجرای برنامه ها در تابستان و سال تحصیلی بود. برای رسیدن به این هدف، برنامه های کوتاه مدت و میان مدت تعریف کردیم.

مهمترین برنامه هایتان در تابستان چه بود؟

پایگاه تابستانی همزمان با میلاد حضرت معصومه ( س)  و روز ملی دختران آغاز شد. به همین بهانه مدرسه را با پوسترهای رنگی و ریسه، آذین بندی کردیم و این روز راجشن گرفتیم. در تابستان چند مناسبت دیگر هم داشتیم که به مناسبت آن ها برنامه هایی اجرا شد. همچنین در شش هفته پایگاه، شش اردوی تفریحی برگزار کردیم. این برنامه های فرهنگی در کنار بحث اصلی آموزشی، روحیه دانش آموزان را تقویت و آن ها را برای شروع سال تحصیلی آماده کرد.

در طول سال تحصیلی علاوه بر مناسبت ها، چه برنامه های فرهنگی و تفریحی دیگری در مدرسه برگزار شد؟

اردوها و جشن ها مهمترین برنامه هایمان در طول سال تحصیلی بودند. امسال ۵ اردو داشتیم که یکی از آن ها – سفر به یزد- برون شهری بود.  این سفر خاطره انگیز تجربه بسیار خوبی برای همه دانش آموزانمان بود.

جشن های مدرسه با چه هدفی برگزار شد؟

در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ جشن های مختلفی هم در مدرسه و با کمک دانش آموزان برگزار کردیم. جشن یلدا و جشنواره خیریه از جمله آن ها بود. در جشن خیریه «امیر بی نشان» که اسفندماه برگزار شد، صنایع دستی، محصولات غذایی خانگی، لباس و انواع کیک و شیرینی به فروش رسید. بخشی از غرفه های این جشن هم در اختیار زنان کارآفرین قرار داده شده بود تا محصولاتشان را به نفع خیریه بفروشند. هدف از این جشن ها تقویت حس مسئولیت پذیری و استقلال بچه ها بود. آن ها با اهدای سود فروش محصولاتشان به خیریه در یک کار خیر هم سهیم شدند.

اخبار پیشنهادی