برگزاری جلسات مرکز مشاوره هفت و نیم برای متقاضیان ورود به مدارس علامه طباطبایی

دانش آموزان متقاضی ورود به پایه هفتم دوره اول متوسطه مجتمع علامه طباطبایی، با توجه به نتیجه آزمون هوش های چندگانه، در مرکز مشاوره هفت و نیم، مشاوره دریافت می کنند.

«فاطمه اتفاق»، روانشناس و مدیر «مرکز مشاوره هفت و نیم»، با اعلام این خبر گفت: «از اوایل اردیبهشت، مشغول تحلیل آزمون ها و برگزاری جلسات مشاوره با دانش آموزان متقاضی بوده ایم تا استعدادهایشان را بیشتر بشناسند.» بررسی قابلیت های متقاضیان و راهنمایی آنان برای تعیین رشته پژوهشی در دوره اول متوسطه مجتمع علامه طباطبایی از اهداف برگزاری این جلسات بوده است.

بر اساس نظریه هوش های هشت گانه انسان ها دارای هوش های متعددی هستند و برای کشف قابلیت ها و استعدادهای یک فرد، باید علاوه بر ضریب هوشی به موارد دیگری نیز توجه کرد. هوش های هشت گانه عبارت است از: زبانی/کلامی، منطقی/ریاضی، دیداری/فضایی، بدنی/جنبشی، میان فردی، درون فردی، موسیقیایی و طبیعت گرایی. از آزمون هوش های چندگانه گاردنر، برای انجام مشاوره تحصیلی و شغلی، استعدادیابی و برنامه ریزی آموزشی استفاده می شود.

دانش آموزان علاقمند می توانند با مراجعه به مرکز مشاوره هفت و نیم و انجام آزمون های مختلف سنجش ضریب هوشی (IQ) و هوش های هیجانی (EQ) با روانشناسان مرکز مشاوره هفت و نیم مشاوره کنند و برای شناخت بیشتر استعدادهایشان از آنان کمک بگیرند.

اخبار پیشنهادی