برگزاری بیش از ۴۰ جلسه کلاس آنلاین در هفته

«آموزش های مجازی دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد پاسداران با تعطیلی مدارس از ۴ اسفند ماه آغاز شد و تا هفته اول اردیبهشت، در هر هفته بیش از ۴۰ جلسه کلاس آنلاین برگزار کرده ایم.» این آمار بخشی از صحبت های «دارا امانی» مدیر واحد پاسداران در گفتگو با سایت مجتمع علامه طباطبایی است. امانی می گوید تدریس کتاب های درسی تا ۱۰ اردیبهشت به پایان رسیده است: «از ابتدای اسفند تدریس مجازی همه درس های اصلی و دروسی مثل رایانه و آزمایشگاه آغاز شد. تا قبل از ۱۰ اردیبهشت مطالب درسی به پایان رسیده و از هفته دوم اردیبهشت هم کلاس ها به حل تمرین، رفع اشکال، مرور و جمع بندی اختصاص یافته است.»

شرکت در ۹۰ آزمون در ۲ ماه

 پاسدارانی ها از ابتدای اسفندماه هر روز در سه کلاس آنلاین برای هر پایه و بیش از ۹۰ آزمون آنلاین شرکت کرده اند. «دانش آموزان هر پایه واحد پاسداران هر روز در سه کلاس آنلاین و به صورت هفتگی در سه آزمون آنلاین شرکت می کنند. آزمون های آنلاین کمک می کند تا وضعیت درسی دانش آموزان مشخص شود. مشاوران هر پایه هم با توجه به نتایج آزمون ها برنامه های درسی اختصاصی برای هر دانش آموز تدوین می کنند.»

ارسال تکالیف آنلاین

ارسال فایل های تدریس و نمونه سوالات برای دانش آموزان برنامه دیگر واحد پاسداران در ایام تعطیلی مدارس است. به گفته مدیر مدرسه این کار به صورت روزانه انجام می شود: «هفته ای حداقل ۲۴ فایل درسی و ۷۰ نمونه سوال در هر سه پایه برای دانش آموزان از طریق کانال های اطلاع رسانی ارسال می شود. همچنین تکالیفی هم برای دانش آموزان در نظر گرفته شده که باید انجام داده و به دبیران و مشاوران مدرسه ارسال کنند. نحوه انجام این تکالیف در نمرات مستمر آن ها موثر است.» 

جلسات مشاوره آنلاین برگزار می شود

«دارا امانی» مدیر واحد پاسداران اعتقاد دارد ارتباط مناسب مشاوران و کادر اجرایی مدرسه با دانش آموزان و اولیاشان در پیشرفت اهداف آموزشی موثر است: «در دو ماه گذشته بیش از ۴۲۰ ساعت ارتباط مجازی و تلفنی با دانش آموزان و خانواده هایشان داشتیم. رفع اشکال درسی، صحبت درباره برنامه ریزی و نحوه درس خواندن در خانه، ارائه برنامه های مطالعاتی و مباحث مختلف مشاوره ای در این جلسات مطرح می شود. این ارتباط متقابل باعث می شود که دانش آموزان خود را از مدرسه جدا ندانند و از درس خواندن سرد نشوند.»

فرهنگ در کنار آموزش

دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد پاسداران در روزهای تعطیلی مدرسه برنامه های مختلف فرهنگی هم برای دانش آموزان برگزار کرده است. امانی به چند نمونه از این برنامه ها اشاره می کند. «مسابقات فرهنگی به مناسبت نیمه شعبان و روز پدر، عکاسی از سفره چهارشنبه سوری، چالش تمرینات ورزشی در خانه و ۱۳ بدر کرونایی از جمله برنامه های فرهنگی مان در دوماه گذشته بودند. همچنین جلسه ای آنلاین هم درباره استرس در دوران قرنطینه با حضور کارشناس روانشناسی و استاد دانشگاه برگزار کردیم و با استقبال بسیار خوب خانواده ها همراه شد.»

اخبار پیشنهادی