المپیک تابستانی و اردوهای پرشمار در واحد آبشناسان

دانش آموزان دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی- واحد آبشناسان علاوه بر شرکت در اردوها و زنگهای ورزشی در المپیک تابستانی با هم رقابت کردند.

حامد معصومی مربی فرهنگی واحد آبشناسان در مورد برنامه های انجام شده در پایگاه تابستانی به خبرنگار سایت مجتمع فرهنگی، آموزشی علامه طباطبایی گفت: «پایگاه تابستانی برای هفتمی ها در هفت هفته و برای هشتمی ها و نهمی در شش هفته برگزار شد. ۲۵ برنامه اردویی و ۳۰ برنامه ورزشی و در مجموع ۵۵ برنامه برگزار شد. همچنین المپیک تابستانی در رشته های والیبال و بسکتبال و فوتبال و فوتبال دستی و دارت و طناب کشی برگزار شد. نفرات برتر هر پایه معرفی شدند که در اوایل مهر ماه مسابقات نهایی المپیک تابستانی برگزار می شود.»

وی افزود: «سعی کردیم اردوها متفاوت تر از پارسال باشد. در اردوها مشارکت دانش آموزان بسیار بیشتر از سال های گذشته بود. گروه بندی و شمارش نفرات و برخی از کارهای دیگر را به عهده بچه ها گذاشتیم. همکاری دانش آموزان با ما بسیار خوب بود به طوری که در اردوها به مشکل خاصی برنخوردیم و همه اردوها به خوبی برگزار شد. در برگزاری اردو از دانش آموزان نظرخواهی کردیم و سعی کردیم بچه هایی که روحیه مدیریت گروه و مسئولیت پذیری بیشتری دارند را شناسایی کنیم. در هر اردو چند نفر از این دانش آموزان همراه ما بودند و مدیریت گروه را برای ما آسان تر می کردند.»

 اردوهای سینما، پینت بال، سورتمه و سافاری، تورگشت تهران، استخر و اردوی دوستی را در پایگاه تابستانی برای دانش آموزان تدارک دیده شد. معصومی در مورد کیفیت و مکان های برگزاری اردوها اردو گفت: «در اردوی سینما برای انتخاب فیلم ها نظرسنجی و رای اکثریت را انتخاب کردیم. برای برگزاری اردوی استخر به استخر روباز نیاوران واقع در اردوگاه شهید باهنر رفتیم که آب آن از چشمه تامین می شود و یکی از بهترین استخرهای روباز شهر تهران است. اردوی پینت بال هم در یکی از معتبر ترین و بهترین زمین های پینت بال کشور برگزار شد. در این مجموعه مسابقات حرفه ای برگزار می شود و هر سه ماه یک بار چینش زمین تغییر می کند تا تکراری نشود. تورگشت تهران از دو بخش زیارتی و سیاحتی داخل شهر تهران تشکیل شده است. دانش آموزان ابتدا به زیارت امامزاده عینعلی و زینعلی (ع) رفتند. برای بخش سیاحتی هم یک گروه به پارک چیتگر و یک گروه به پل طبیعت رفتند.»

مسابقات فرهنگی هم بخش دیگری از پایگاه تابستانی بود. مربی فرهنگی واحد آبشناسان در این باره توضیح داد: «علاوه بر برنامه های ورزشی و اردویی هر هفته مسابقات فرهنگی در برنامه داشتیم. متناسب با مناسبت های مذهبی مانند ولادت امام رضا مسابقاتی با موضوعات مذهبی برگزار کردیم و آموزشهایی نظیر وضو گرفتن و نماز خواندن هم جزو برنامه های فرهنگی ما بود.»
 

اخبار پیشنهادی