المپیاد ورزشی به وسعت یک مدرسه

المپیاد ورزشی دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد آبشناسان با نام جام ورزشی شهید آبشناسان (کوشا) در حال برگزاری است.

حامد معصومی، مسئول فرهنگی واحد آبشناسان درباره برگزاری جام کوشا به خبرنگار سایت مجتمع علامه طباطبایی گفت: « جام ورزشی شهید آبشناسان در شش رشته فوتسال، والیبال، دارت، تنیس روی میز، شطرنج و فوتبال دستی برگزار می شود. همه دانش آموزان واحد آبشناسان حداقل در یک رشته در این این المپیاد شرکت دارند.»

وی افزود: «مسابقات در همه رشته ها به صورت لیگ برگزار می شود. دانش آموزان هر پایه به طور جداگانه در زنگ های ورزش و زنگ های تفریح با هم رقابت می کنند.»

۴۰ تیم فقط در رشته فوتسال

در واحد آبشناسان ۲۰ کلاس درسی وجود دارد و هر کدام دو تیم در رشته فوتسال دارند. در مجموع ۴۰ تیم فقط در رشته فوتسال رقابت می کنند. معصومی در این باره توضیح داد: «ابتدا ۴ تیم در دو کلاسی که زنگ ورزش مشترک دارند، با هم رقابت می کنند و یک تیم به مرحله بد صعود می کند. در آن مرحله نیز تیمها به صورت دوره ای با هم رقابت می کنند. در هر مسابقه اسامی گلزنان، کارت های زرد و قرمز ثبت و مانند قوانین مسابقات حرفه ای برخورد می شود.»

اخلاق، حرف اول را می زند

مسئول فرهنگی واحد آبشناسان ادامه داد: «اخلاق در این المپیاد اهمیت بالایی دارد. ما یک کمیته اخلاق تشکیل داده ایم که به تمام گزارشهای رسیده از طرف داوران رشته های مختلف رسیدگی می کند. در صورت نیاز، ورزشکار باید در کمیته حضور پیدا کند. در این کمیته دو دانش آموز عضو شورای دانش آموزی هم هستند.»

برگزاری المپیاد ورزشی با شرکت بیش از ۵۴۰ دانش آموز بسیار مشکل است. معصومی گفت: «تمام دبیران ورزش، مربیان فرهنگی، مسئولان انضباطی و نیروهای خدماتی درگیر برگزاری مسابقات هستند. برنامه ریزی و کارهای اجرایی مسابقات حجم زیادی دارد. به عنوان مثال کاورهای ورزشی هر روز فقط یک بار استفاده و برای مسابقات روز بعد شسته می شوند.»

المپیاد ورزشی کوشا با این رشته ها و تعداد بازی ها و شرکت کنندگان، یکی از بزرگترین برنامه های ورزشی در بین مدارس است. مسابقات تا اردیبهشت سال ۱۳۹۹ ادامه خواهد داشت.

* برگزاری جلسات توجیهی ثبت نام سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ دبیرستان های دوره اول علامه طباطبایی از ۴ بهمن آغاز شده است. ثبت نام آزمون ورودی مدارس علامه طباطبایی برای مقطع دبیرستان دوره دوم همچنان ادامه دارد. 

اخبار پیشنهادی