استقبال از ماه مهر در واحد نیاوران

* مدیر واحد نیاوران: رفع نگرانی ثمره حضور اعتماد است که با برقراری ارتباط هدف دار و قانونمند محقق می شود.

پیش دبستان و دبستان علامه طباطبایی – واحد نیاوران سال تحصیلی ۹۹-۹۸ را با یک مدیر جدید آغاز می کند. «علی اصغر معینی» با ۲۹ سال سابقه در آموزش و پرورش به این مدرسه آمده تا به دانش آموزان این مدرسه برای رشد و شکوفایی کمک کند. مدیر واحد نیاوران در گفتگو با سایت مجتمع فرهنگی، آموزشی علامه طباطبایی در مورد آنچه که والدین در آستانه شروع سال تحصیلی جدید باید از آن مطلع باشند توضیح داده است.. او معتقد است برای این که دانش آموزان در مدرسه خوشحال باشند باید اجازه بدهیم که به فطرت خودشان که همان بازی کردن است رجوع کنند. او همچنین از اولیا درخواست کرد که به مدرسه ای که انتخاب کرده اند اعتماد کامل داشته باشند.

آقای معینی با ورود شما به عنوان مدیر جدید به مدرسه، اولیا باید منتظر چه تغییراتی باشند؟

ما بنا داریم که قالب برنامه های سال های گذشته را تغییری ندهیم، بر همان ریلی که گذاشته شده حرکت کنیم و اگر در جایی نیاز به تغییر و ترمیم حس کردیم، قدم به قدم این تغییرات را اعمال کنیم. به عنوان مثال سال گذشته دفترچه رابط نداشتیم و به جای آن تنها دفترچه تکلیف داشتیم. نیمی از این دفترچه امسال به دفترچه رابط تغییر پیدا می کند تا رابطه دبیران و اولیا بیشتر از سال قبل شود.

برای آشنایی با اولیا چه کارهایی انجام شده است؟

ما برای اولیای هر کلاس یک جلسه جمعی برگزار کردیم. در آن جلسه ضمن معرفی خودم، دغدغه های خانواده ها که بین آنها معمول است را عنوان کردم و آنها را به بطن نگرانی های جاری خانواده ها بردم و راجع به آن بحث کردیم. ذهن خانواده ها را به واقعیت حوزه تعلیم و تربیت معطوف کردم. سپس برخی از خواسته های مدرسه را برای اولیا بازگو کردم.

چه خواسته هایی از اولیا دارید؟

خانواده باید در درجه اول به مدرسه اعتماد کند. اگر خانواده ای اعتماد کامل به مدرسه ندارد باید به همراه هم این اعتماد را به وجود بیاوریم و نگرانی را به صفر برسانیم. حوزه تعلیم و تربیت حوزه پر چالش و پیچیده ای است و همواره بحث های زیادی پیرامون این حوزه وجود دارد. قرار است نسل قدیمی، نسل امروزی را برای آینده آماده کند و در این راه باید اعتماد خانواده ها همراه ما باشد تا بتوانیم موفق شویم. باید چالش ها را بپذیریم و برای رفع چالش های پیش رو آماده شویم.

من از اولیای دانش آموزان می خواهم که همراه مدرسه باشند. خانواده، عوامل اجرایی و دانش آموزان باید با هم هم راستا باشند. برای این کار باید ما را بشناسند و ما هم آنها را بشناسیم. این مهم با صحبت رو در رو محقق می شود. ما برنامه داریم که هفته ای یک بار برای خانواده ها جلسه ملاقات بگذاریم که البته حضور در آن اختیاری است. برقراری ارتباط و حضور در این جلسات، نگرانی های احتمالی را مرتفع می کند. مراوده ها که بیشتر شود اعتماد بیشتر و کارها بهتر انجام می شود.

از دانش آموزان چه خواسته و توقعی دارید؟

ما از بچه ها توقعی نداریم بلکه باید ببینیم توقع دانش آموزان از ما چیست. بچه ها توقع دارند به طبیعت خودشان برگردند که همان بازی کردن است و بعد آموزش. اگر این اتفاق بیفتد بچه ها در جایگاه خودشان قرار می گیرند. این جایگاه هم از جنبه فیزیکی حضور در طبیعت است و هم از نظر روانی، اعتماد به فطرت بچه هاست. عمل به حرفهایی که می گویم سخت است اما باید برای رسیدن به آن تلاش کنیم.

علاوه بر درس ‌های مصوب، چه فوق برنامه ‌هایی برای دانش ‌آموزان واحد نیاوران در نظر گرفته شده است؟

مهارت های زندگی و فبک که به نظر من مهمترین کلاس های فوق برنامه هستند. لگو و زبان انگلیسی و بازی های زنگ تفریح، خوشنویسی، کتابخوانی، هنر، آزمایشگاه، ورزش و رایانه در کنار درسهای معمول و مصوب آموزش و پرورش در مدرسه برگزار می شود.

اخبار پیشنهادی