میردامادی ها از ابتدای سال تحصیلی در چه برنامه های فرهنگی شرکت کردند؟

دانش آموزان دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد میرداماد از ابتدای سال تحصیلی ۹۸-۹۷ در برنامه های متنوع فرهنگی شرکت کردند. «محمد علی محسنی» مسئول فرهنگی واحد میرداماد در گفتگو با خبرنگار سایت علامه طباطبایی درباره جزییات این برنامه ها گفت: «همزمانی آغاز سال تحصیلی و ایام شهادت امام حسین (ع) باعث شد که برنامه های فرهنگی مدرسه رنگ و بوی عاشورایی داشته باشند. در این مدت در چند مرحله مراسم عزاداری و سینه زنی داشتیم. همچنین هر سه شنبه مراسم خواندن دعای زیارت عاشورا را در مدرسه برگزار کردیم.»

حرکت دسته بزرگ عزاداری و برگزاری زیارت عاشورا

حرکت دسته بزرگ عزاداران میردامادی مهمترین بخش عزاداری دانش آموزان این مدرسه بوده است: «دسته عزاداران میردامادی روز هشتم مهرماه از صبح تا اذان ظهر در خیابان های اطراف مدرسه به سینه زنی و زنجیرزنی پرداختند. مداحی این مراسم بر عهده «علی صفی زاده» دانش آموز پایه هفتم واحد میرداماد بود. دانش آموزان با فرارسیدن اذان ظهر به مدرسه برگشتند و نماز جماعت را برگزار کردند. میهمانان ویژه این مراسم «حجت الاسلام کتابچی» مسئول تشکل امور مساجد، «سرگرد احمدی» فرمانده ناحیه شهید مفتح، «مهندس مومنی» فرمانده بسیج دانش آموزی منطقه ۳ و «سرگرد علیپور» جانشین پلیس راهور منطقه ۳ بودند.»

اردوی ۴ روزه به مشهد

اردوی مشهد برنامه فرهنگی دیگر میردامادی از ابتدای سال تحصیلی بود. محسنی درباره این سفر گفت: «پایه هشتمی های واحد میرداماد روز شنبه ۲۸ مهرماه با قطار عازم مشهد مقدس شدند. دانش آموزان در این اردو علاوه بر زیارت بارگاه مطهر امام رضا (ع) برنامه حرم‌شناسی و حرم‌گردی داشتند. همچنین حضور در آرامگاه فردوسی و آشنایی با شاهنامه برنامه دیگر میردامادی ها در این اردو بود. پایه هشتمی های واحد میرداماد در جُنگ شادی هم شرکت کردند. در این جنگ انواع بازی، نمایش، پانتومیم و مسابقه پرهیجان لباهنگ برای دانش آموزان در نظر گرفته شده بود.»

دیدار با مقام معظم رهبری

حضور در ورزشگاه آزادی و دیدار با مقام معظم رهبری اصلی ترین برنامه میردامادی ها در مهرماه بود. مسئول فرهنگی واحد میرداماد درباره این دیدار گفت: «روز قبل از دیدار عمومی مقام معظم رهبری، به همراه ۶ دانش آموز به اردوگاه باهنر رفتیم و روز بعد راهی ورزشگاه آزادی شدیم. در این دیدار «علی شکوهی»، «سجاد محمد ابراهیم»، «محمدرضا مرادی»، «پارسا پورکمال»، «حسام قجاوند» و «محمد مهدی سلمانی» همگی از پایه هشتم حضور داشتند.»

محسنی درباره شور و شوق دانش آموزان برای این دیدار گفت: «دانش آموزان بسیاری از مدرسه مشتاق این دیدار بودند ولی به علت محدودیت فقط این ۶ دانش آموز در این دیدار حضور داشتند. این دیدار بهترین فرصت برای بچه ها بود که از نزدیک مقام معظم رهبری را مشاهده کنند و هم قسم شوند که تا همیشه پیرو فرمایشات ایشان بمانند.»

اخبار پیشنهادی