آموزش آفیس و فوتوشاپ به پاسدارانی ها در کلاس کار و فن آوری

دانش آموزان دبیرستان دوره اول مجتمع علامه طباطبایی – واحد پاسداران در کلاس کار و فن آوری نرم افزارهایی مانند آفیس، فتوشاپ و برنامه نویسی مقدماتی برای ساخت انیمیشن را یاد گرفتند.

درس «کار و فن آوری» در دبیرستان دوره اول مجتمع علامه طباطبایی – واحد پاسداران در دو بخش کارگاهی و کامپیوتری به دانش آموزان تدریس می شود. پاسدارانی ها در هر قسمت مطالب درسی را به صورت عملی آموزش می بینند.

«مهدی نیک نژاد» معلم کار و فن آوری واحد پاسداران می گوید در بخش کامپیوتر این درس، نرم افزارهایی آموزش داده می شود که کاربردی باشند: «در سال تحصیلی جاری بر اساس پایه های مختلف تحصیلی، نرم افزارهای متفاوتی به دانش آموزان آموزش دادیم. در کتاب درسی نرم افزارهای پیش فرض سیستم عامل کامپیوتر مثل «پینت» برای آموزش معرفی شده است ولی ما علاوه بر آن نرم افزارهای قوی تری هم به بچه ها یاد می دهیم.»

نرم افزارهای کاربردی را آموزش می دهیم

نیک نژاد سپس به نرم افزارهایی اشاره می کند که از ابتدای سال تحصیلی به بچه ها یاد داده شده است. او می گوید دلیل انتخاب این نرم افزارها برای آموزش، کاربرد آن ها در تمام مقاطع تحصیلی است: «در پایه هفتم ابتدا سرچ در اینترنت را آموزش دادیم و بعد نرم افزارهای مجموعه «آفیس» مثل «ورد» و «اکسل» را برای آن ها تشریح کردیم. دانش آموزان حالا به صورت پیشرفته به این دو نرم افزار مسلط هستند.»

معلم کار و فن آوری واحد پاسداران می گوید برای پایه هشتم و نهم نرم افزارهای پیچیده تری برای آموزش به دانش آموزان انتخاب شده است: «به دانش آموزان پایه هشتم و نهم «اکسل» و «فوتوشاپ» یاد می دهیم. آموزش «اکسل» در حد پیشرفته و «فوتوشاپ» در حد مقدماتی است. چون حجم نکات فوتوشاپ بسیار زیاد است سعی کردیم در مدت زمان سال تحصیلی، اصول و مقدمات را به بچه ها یاد دهیم. در کنار این دو برنامه، برنامه نویسی مقدماتی برای طراحی بازی های کامپیوتری هم با دانش آموزان کار شد.»

امتحان پایانی به صورت عملی برگزار می شود

نحوه ارزشیابی از دانش آموزان، بخش دیگری از حرفهای «مهدی نیک نژاد» معلم کار و فن آوری دبیرستان دوره اول مجتمع علامه طباطبایی – واحد پاسداران است: «ارزشیابی از بچه ها کاملا به صورت عملی انجام می شود. نیمی از نمره پایانی مربوط به فعالیت های مستمری است که دانش آموزان در کلاس انجام دادند و نیم دیگری از آن مربوط به امتحان پایانی است. این امتحان به صورت عملی برگزار خواهد شد.»

اخبار پیشنهادی