آماده سازی برای اولین تجربه آزمون جامع

دانش آموزان پایه هفتم برای اولین بار در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ در آزمون جامع شرکت می کنند. آزمون جامع روز شنبه ۹ آذر برگزار می شود.

محمد قاسمی مشاور پایه هفتم دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد آبشناسان درباره آماده سازی برای آزمون جامع به خبرنگار سایت مجتمع علامه طباطبایی گفت: «برای دانش آموزان پایه هفتم تقریبا همه اتفاقات تجربه اول است. ما باید دانش آموزان را با هر برنامه آموزشی آشنا کنیم و در عین حال برای آن برنامه آماده کنیم.»

قاسمی عقیده دارد آشنایی دانش آموزان با برنامه های آموزشی مهم تر از آماده سازی برای یک آزمون جامع است: «به نظر من یاد گرفتن روش درس خواندن و نحوه مطالعه و شرکت در آزمون جامع مهمتر از گرفتن نتیجه خوب در یک آزمون است، چون یادگیری این روش باعث می شود که دانش آموز در بقیه آزمون های جامع هم نتیجه بگیرد.»

او ادامه داد: «دانش آموزان با وجود برگزاری پایگاه تابستانی با شروع سال تحصیلی در شوک فرو می روند. به همین دلیل ما اوایل مهر ماه با آنها مدارا می کنیم و از اواخر ماه مهر به طور جدی برنامه آموزشی و مطالعاتی را آغاز می کنیم.»

مشاور پایه هفتم در مورد آماده سازی برای آزمون جامع گفت: «از ده روز مانده به برگزاری آزمون جامع برنامه مطالعاتی به دانش آموزان دادیم و هر روز از اجرای آن ارزشیابی می کنیم. دبیران درس های ریاضی و علوم تدریس تا سرفصل های آزمون جامع را کمی زودتر تمام کردند تا بتوانیم در چند روز آخر حل تمرین و رفع اشکال داشته باشیم.»

او افزود: «هفته گذشته یک شبه آزمون جامع هم برگزار شد تا دانش آموزان بیشتر با فضای این آزمون آشنا شوند.»
 

اخبار پیشنهادی