آبشناسانی ها، پیش قدم در کار خیر

پنجمین دوره جشنواره خیریه پیامبر مهربانی در دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد آبشناسان برگزار شد.

در این جشنواره به روال سالهای گذشته دانش آموزان هر پایه در یک روز میزبان بازدیدکنندگان بودند. دانش آموزان پایه هفتم روز چهارشنبه ۲۲ اسفند، هشتمی ها روز شنبه ۲۵ اسفند و پایه نهمی ها و دانش آموزان واحد ادونس روز یکشنبه ۲۶ اسفند مسئولیت اداره غرفه ها را به عهده داشتند.

«ناصر سلامی» مسئول فرهنگی واحد آبشناسان در مورد نحوه برگزاری جشنواره خیریه امسال گفت: «برای هر پایه ۳۷ غرفه در نظر گرفتیم و در هر غرفه به طور متوسط دو الی سه دانش آموز حضور داشتند. در هر پایه تقریبا صد دانش آموز به عنوان غرفه دار با ما همکاری کردند.»

وی افزود: «آماده سازی مواد اولیه و اجناس به عهده خود دانش آموزان بود. آنها هزینه خرید مواد اولیه و سود حاصل را به صندوق خیریه اهدا کردند. آنها با شرکت در این برنامه هم در یک کار خیر شرکت کردند و هم تمرین کارگروهی و فروش انجام دادند.»

سلامی ادامه داد: «غرفه های گل و گیاه، عطر، بازی رایانه ای، آبمیوه، انواع غذا، کتاب و لوازم التحریر، سی دی های آموزشی، سرگرمی و بازی در جشنواره خیریه وجود داشت و بچه ها از این غرفه ها استقبال خیلی خوبی داشتند.»

به گفته مسئول فرهنگی واحد آبشناسان مهمترین عامل تداوم این کار خیر، همیاری اولیا، دانش آموزان، معلمان و کادر اجرایی مدرسه است که باعث شده هر سال بهتر از سال قبل برگزار شود.

سال بعد هم غرفه می گیرم

«آرمان عطایی پور» دانش آموز پایه هشتم برای اولین بار در یک جشنواره خیریه به عنوان غرفه دار شرکت کرد. او به خبرنگار سایت مجتمع علامه طباطبایی گفت: «من با ناظممان آقای عزیزمحمدی مسئول غرفه گل و گیاه بودیم و بالای ۱.۵ میلیون فروش داشتیم. برای من تجربه خیلی خوبی بود و با فروشندگی آشنا شدم.»

«علیرضا کدخدا زاده» دیگر دانش آموز آبشناسانی است که در پایه هفتم تحصیل می کند. او و سه نفر دیگر از دوستانش غرفه فست فود داشتند. «از دو سه روز قبل به همراه خانواده برای خرید مواد اولیه به فروشگاه رفتیم. با دوستانم تقسیم وظایف کرده بودیم که هر کس چه چیزهایی را بخرد و به غرفه بیاورد. قیمت محصولاتمان را با کمترین میزان سود فروختیم و هر چقدر که درآمد داشتیم به خیریه دادیم. در جشنواره به من خیلی خوش گذشت و حس خوبی دارم از این که به نیازمندان کمک کرده ام. سال بعد هم حتما غرفه می گیرم.»

روز دوشنبه ۲۷ اسفند آخرین روز برگزاری جشنواره خیریه واحد آبشناسان است.

اخبار پیشنهادی