جواد امانی معاون مدرسه علامه طباطبایی پاسداران دوره اول در هجدهمین قسمت از برنامه تیک تاک، دلایلی که باعث کاهش شوق یادگیری در دانش‌آموزان می‌شود را بررسی کرده است.

متن ویدیو

یکی از دلایل مهمی که انگیزه و شوق یادگیری ما را پایین می‌آورد، به خودمان مربوط است. این که ما بدون برنامه درس می‌خوانیم، زمان‌ها را گم کردیم. در ادامه مثالی برایتان می‌زنم.

اهمیت برنامه‌ریزی

خیلی اوقات شما به خانه می‌روید، می‌خواهید با اشتیاق درس بخوانید، اما نمی‌دانید از کجا باید شروع کنید. دوست دارید درس بخوانید، اما نمی‌دانید با چه کتابی باید شروع کنید؛ پس برنامه داشتن به شما کمک می‌کند تا انگیزه و شوق بیشتری برای یادگیری داشته باشید.

گم شدن زمان یعنی چه؟

زمان‌ها را گم نکنید! یکهو می‌گویید یک استراحت کوتاهی بکنم بعد دوباره درس بخوانم یا یک بازی کنم بعد دوباره درس بخوانم، یک دفعه می‌بینید زمان رفته و آن شوق و انگیزه و انرژی‌ای که در ابتدا برای درس خواندن داشتید، از بین رفته است.

یک توصیه مهم

حتما می‌خواهید در خانه بازی کنید، اول درس بخوانید بعد بازی کنید. اگر اول بازی را انجام دهید جدا شدن از بازی شوق یادگیری و انگیزه شما را کم خواهد کرد و اجازه نمی‌دهد شما به درس برسید.

بیشتر بخوانید: شما ابتدا باید بدانید علت عدم تمرکز دانش آموزان چیست تا بعد از آن بتوانید به دنبال راه‌حل بروید و تمرکز خود را دوباره به دست آورید.