مشاور و مسئول IT مدرسه با اولیا در ارتباط هستند

نزدیک به سه ماه از تعطیلی مدارس علامه طباطبایی در این مدت کارهای زیادی برای پی‌گیری امور آموزشی و پرورشی انجام داده‌اند. علی اصغر معینی، مدیر پیش دبستان و دبستان علامه طباطبایی – واحد نیاوران در مصاحبه با سایت مجتمع علامه طباطبایی از اقداماتی که در این مدت انجام شده است می گوید.آقای معینی، با تعطیلی مدرسه آموزش به چه شکل در مدرسه پیگیری شد؟ کلاسها به چه صورت و با چه سازوکاری دنبال شد؟
پس از اولین روز تعطیلی در اسفند ماه، بلافاصله جلسه ای با حضور همکاران محترم مدرسه برگزار شد و وظایف آموزگاران و کادر اجرایی، به نمایندگی از مدرسه در حوزه آموزش، با توجه به فضاهای موجود مجازی، مشخص، و با مجوز و مسئولیت مدرسه مقرر شد از این فضاها و امکانات موجود نهایت استفاده را به کارگیرند.

ما آماده برگزاری کلاسهای آنلاین بودیم اما اولیا تمایل داشتند که آموزش از طریق ویدیوهای آموزشی و موارد مشابه ادامه پیدا کند. با این حال چند کلاس آنلاین برای دانش آموزان پایه های مختلف برگزار شد. پس از نوروز آموزش پایه های اول، سوم، چهارم و برخی از دروس در پایه های پنجم و ششم از طریق نرم افزار آنلاین مجتمع در کنار ویدیوهای آموزشی از طریق کانالهای اطلاع رسانی ادامه پیدا کرد.

آمار تولیدات آموزشی تا پایان اسفند ماه در دسترس است. طبق این آمار حدود ۹۷ فیلم، ۲۶ کلیپ، ۱۰ پاورپوینت و فایل های صوتی فراوانی که قابل شمارش نیست تولید شده است.

در این مدت همکاران اداری روزانه با خانواده ها و برخی از نماینده های کلاسی در تماس بوده اند تا از جریان آموزش آموزگاران با دانش آموزان، مطلع شوند که در صورت وجود مشکلات، در صدد رفع آن برآیند.

چه مسابقات و چالشهای فرهنگی و سرگرمی برای دانش آموزان طراحی و اجرا شد ؟
مسابقات و چالش های سرگرمی زیادی برای پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان برگزار شد. پروژه روز پدر، فرهنگ درست چهارشنبه سوری، عکس سفره هفت سین، شب شعر، قصه گویی، روز طبیعت، کتابخوانی، من یک ورزشکارم و جشن نیمه شعبان از جمله این مسابقات و چالش ها هستند. چند اردوی مجازی در کانال اطلاع رسانی مدرسه برگزار شد. همچنین دانش آموزان برای شرکت در جشنواره خوارزمی هم تحقیق انجام دادند و ارسال کردند.

همکاری معلمان و اولیا در این ایام چطور بود؟ آیا با برنامه های مدرسه هماهنگ شدند؟
علی رغم شرایط سخت در دوران قرنطینه اما هم معلمان و هم اولیا همکاری بسیار خوبی با مدرسه داشتند. به یقین می گویم ساعت کاری آموزگاران محترم دراین ایام، حداقل بالغ بر روزی دوازده ساعت شده بود تا بتوانند از این فضای مجازی به کیفیتی حقیقی دست یابند.

موارد بهداشتی و سلامت در مدرسه جطور پیگیری و رعایت می شود؟
همچون همه واحد های مجتمع فرهنگی، آموزشی علامه طباطبایی، مواد ضدعفونی کننده سطوح و دست در اختیار همکاران حاضر در مدرسه بود تا هنگام حضور استفاده نمایند. همکاران خدماتی هم محل های پر رفت و آمد را هر روز کاملا ضدعفونی می کردند. از نظر رعایت موارد بهداشتی هیچ مشکلی وجود ندارد.

جه تجربه هایی از این ایام برای مدرسه و همکاران به دست آمد؟ برای ادامه سال تحصیلی چه برنامه هایی دارید؟
تجربه گرانقدر آشتی با فضای مجازی در روزهای قرنطینه که متاسفانه در سال های گذشته مقاومت های جدی از هر سو در این خصوص می شد، سبب شد تا این فضای آموزشی به فضای آموزشی فعلی ما اضافه شود و همکاران و اولیا و دانش آموزان ثمرات مثبت این فضاها را درک کنند. با این حال قطعا در بعضی جاها هنوز جای کار و هماهنگی بیشتر وجود دارد.

این امر در دستور کار مجتمع و مدرسه است که ضمن استفاده از نرم افزارهای موجود، تمام تلاش برای کامل شدن جریان آموزش انجام شود تا ان شاالله همچون سال های گذشته در موعد مقرر، سال تحصیلی به پایان یابد. البته مدرسه و مجتمع همچون همه مجموعه ها، تابع قوانین و دستوراتی است که از طرف وزارت آموزش و پرورش برسد.

راه های ارتباطی والدین و مدرسه در روزهای تعطیلی مدرسه چیست؟

ما تلاش کردیم از راه های مختلف ارتباط با اولیا را حفظ کنیم و مشکلات احتمالی را حل کنیم. شماره مشاور روانشناس مدرسه در اختیار خانواده ها قرار گرفت تا در صورتی که نیاز باشد تماس بگیرند. همچنین شماره مسئول IT مدرسه به خانواده ها داده شد تا اگر در اتصال به اینترنت و استفاده از نرم افزارها به مشکل برخوردند تماس بگیرند. علاوه بر این شماره تلفن یکی از همکاران اداری هم به اولیا داده شد تا اگر راه های ارتباطی بالا در دسترس نبود، هر سوالی داشتند بتوانند در اسرع وقت پیگیری کنند.

در پایان صحبتی با علامه ای ها دارید؟

در پاین صحبتهایم قصد دارم بگویم اکنون که در حال گذر از دوران خاص و کم سابقه ای برای ایران و جهان هستیم، امیدوارم با امید و توکل بر خداوند، همه بتوانیم این ایام را به خوبی و سربلندی سپری کنیم. ان شاالله.

اخبار پیشنهادی