آزمون ورودی را ۱۰ درصد بزنم، امتحان نهایی را ۱۸ می گیرم!

پشت میز نشستن یا دراز کشیدن، بلند خواندن یا زیر لب مطالعه کردن. دانش آموزان با روش های مختلفی درس می خوانند. هر دانش آموز روش خاصی برای درس خواندن دارد.  به «گلستان» می رویم تا با عادات درس خواندن دانش آموزان این واحد مجتمع علامه طباطبایی آشنا شویم. هر دانش آموز با دقت در نحوه درس خواندن دوستان خود می تواند چیزهای یادی بگیرد و روش مطالعه خود را بهبود بخشد.

مهران: عادت دارم راه بروم و درس بخوانم

مهران، دانش آموز پایه هفتم دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی- واحد گلستان است. او از ابتدای سال به طور مستمر درس خوانده و این روزها در حال آمادگی برای آزمون ورودی دبیرستان دوره دوم است. معدل مهران در ترم اول ۲۰ شد.  او از آن دسته دانش آموزانی نیست که پشت میز بنشیند و درس بخواند. «در پذیرایی خانه و روی زمین و در سر و صدا می توانم درس بخوانم. حفظیات را بلند بلند می خوانم چون باعث می شود که بهتر به یادم بماند». امیررضا هم جای خاصی برای درس خواندن ندارد. «همه جا درس می خوانم. در حیاط، بعضی اوقات در اتاق خودم و یا در پذیرایی. عادت دارم راه بروم و درس بخوانم». امیررضا می خواهد بعد آزمون های ورودی برای امتحانات پایان ترم آماده شود. او در مورد تفاوت آزمون ورودی و امتحانات پایان ترم می گوید: «اگر بتوانی آزمون ورودی مدارس را ده درصد بزنی یعنی می توانی امتحان نهایی را حداقل ۱۸ بگیری». مهران همه تمرکز خود را برای موفقیت در آزمون های ورودی گذاشته چون مطمئن است که در امتحانات پایان ترم مشکلی ندارد و معدلش دوباره ۲۰ می شود.

امیر رضا: از عید نوروز به بعد بیشتر درس می خوانم

امیررضا دانش آموز پایه نهم است. او هم ابتدای سال تحصیلی را با مطالعه زیاد شروع کرده اما از اواسط سال ساعات مطالعه اش پایین آمده است. «از عید نوروز به بعد، هم برای آزمون ورودی و هم امتحانات پایان ترم بهتر و بیشتر می خوانم». او همزمان با کاهش ساعات درسی ثبت سامانه کارسنج را نیز رها کرده بود. «سامانه کارسنج را که یک ماه اول اجباری بود پر کردم اما بعد از آن ادامه ندادم.بعضی از بچه ها که کمتر درس می خواندند، اطلاعات کارسنج را کامل وارد نمی کردند. بعد متوجه شدم که استفاده از کارسنج برایم مفید است.» امیر رضا معدل دقیقش را از خاطر برده بود. «تقریبا ۱۸.۹۰». هدف امیررضا رساندن معدلش به بالای ۱۹ و قبولی در آزمون ورودی دبیرستان دوره دوم است.  جملاتش که تمام می شود، زنگ رفتن به کلاس به صدا در می آید.

اخبار پیشنهادی