هنرمندان و ورزشکاران علامه ای آماده باشند!

چراغ ۴ جشنواره فرهنگی- ورزشی روشن شد

چراغ «چهار جشنواره فرهنگی- ورزشی» با شروع سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ برای مدارس ده گانه علامه طباطبایی روشن می شود.

ثبت نام دانش آموزان مجتمع علامه طباطبایی در جشنوارۀ قرآنی «بهشت اُنس»، جشنوارۀ موسیقی «همساز»، جشنوارۀ ورزشی «جامِ علامه» و جشنوارۀ تئاتر «رُخ ماندگار» از پاییز ۱۴۰۳ آغاز می شود.

بهشت اُنس؛ رقابت قاریان و حافظان قرآن

سیزدهمین دورۀ جشنواره قرآنی «بهشت اُنس» امسال در ۱۱ رشته برگزار می شود. ثبت نام در رشته های «حفظ قرآن کریم»، «قرائت قرآن کریم»، «مفاهیم قرآن کریم»، «نقاشی از قصه های قرآن»، «خوشنویسی آیات قرآنی و احادیث ائمه معصومین  (ع)»، «مداحی»، «تواشیح»، «نهج البلاغه»، «اذان»، «احکام» و «انشاء نماز» از ۲۵ مهرماه آغاز خواهد شد.

هر دانش آموز می تواند حداکثر در سه رشته (براساس گروه بندی) شرکت کند. گروهِ اول مسابقات، شامل رشته های «حفظ، قرائت و اذان» است. «مفاهیم، احکام و نهج البلاغه» هم رشته های گروه دوم است. دانش آموزان در گروه سوم هم می توانند رشته های «قصه خوانی قصص قرآنی»، «انشاء نماز»، «نقاشی از قصه های قرآنی» «خوشنویسی آیات قرآنی» و «تواشیح» را انتخاب کنند.

جشنواره «بهشت اُنسِ» امسال در دو مرحله برگزار خواهد شد: مرحله اول درون مدرسه ای است و مرحله دوم، در سطح مجتمع علامه طباطبایی. دانش آموزان شرکت کننده در هر رشته، ابتدا با هم مدرسه ای هایشان رقابت کرده و نفرات برتر به مجتمع معرفی خواهند شد.

مسابقات رشته های «انشاء نماز»، «خطاطی»، «مداحی»، «نقاشی» و «تواشیح» ۲۵ آبان ماه برگزار می شود. دانش آموزان سوم آذرماه هم، در مسابقات رشته های «قرائت»، «حفظ»، «اذان»، «مفاهیم»، «احکام» و «نهج البلاغه» شرکت می کنند. ۲۴ دی ماه، همزمان با میلاد حضرت علی (ع) مرحله نهایی مسابقات به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

جشنوارۀ قرآنی «بهشت اُنس» از سال ۱۳۹۰ با اهدافی نظیر «شناخت و پرورش استعداد دانش آموزان در حوزه قرآنی و عترت»، «افزایش آگاهی عمومی و تحصصی دانش آموزان نسبت به مفاهیم قرآن کریم»، «ارتقاء سطح آگاهی، بصیرت و دانش درباره سبک زندگی اهل بیت»، «زمنیه سازی برای اُنس بیشتر دانش آموزان با قرآن کریم» برگزار می شود.

جدول زمان بندی برگزاری جشنوارۀ قرآنی «بهشت اُنس» و رشته های کلی مسابقات را در این لینک ببینید.

همساز؛ سازها به صدا در می آیند!

سیزدهمین دورۀ جشنواره موسیقی دانش آموزی «همساز» ویژۀ دانش آموزان مجتمع فرهنگی، آموزشی علامه طباطبایی، امسال برای ۵ گروه از دانش آموزان برگزار می شود.

«پیش دبستانی ها (دختران و پسران)»، «دبستان های دوره اول (پسران و دختران)»، «دبستان های دوره دوم (پسران و دختران)»، «مقطع متوسطه دوره اول (پسران)» و «مقطع متوسطه دوره دوم برای پایه های دهم و یازدهم (پسران)» گروه های دانش آموزی شرکت کننده در این مسابقات هستند.

براساس اعلام دبیرخانه جشنواره «همساز»، دانش آموزان برای شرکت در این جشنواره تا ۱۰ آبان ماه ۱۴۰۳ فرصت دارند دو قطعه موسیقی تا زمان حداکثر ۵ دقیقه ضبط کرده و برای مسئول فرهنگی مدرسه شان ارسال کنند. آثار ارسالی دانش آموزان، تا ۳۰ آبان ماه برای داوری به ستاد مجتمع ارسال می شود. در هر رشته و از هر واحد، ۱۵ دانش آموز برتر به مجتمع معرفی می شوند.

دانش آموزان علامه ای از پایه پیش دبستان تا یازدهم می توانند در دو دسته سازهای جهانی (کلاسیک) و سازهای ایرانی (سنتی) در این جشنواره شرکت کنند.

مرحله نهایی سیزدهمین دورۀ جشنواره موسیقی «همساز» به صورت حضوری برگزار می شود و دانش آموزان می بایست یک قطعه را به صورت زنده برای داوران اجرا کنند. زمان برگزاری مرحله نهایی، متعاقبا اعلام خواهد شد.

جدول نحوه توزیع هدایای این دوره از جشنواره در اینجا ببینید.

جامِ علامه؛ ورزشکاران آماده باشند!

سومین جشنوارۀ ورزشی «طلیعه نور» امسال با عنوان «جام علامه» در ۸ رشته برای دانش آموزان مدارس ده گانه مجتمع علامه طباطبایی برگزار خواهد شد.

«فوتسال»، «شطرنج»، «بسکتبال»، «والیبال»، «طناب کشی»، «پینگ پنگ»، «دارت» و «فوتبال دستی» رشته هایی است که دانش آموزان می توانند در آن ها به صورت تیم های مدرسه ای شرکت کند.

هر دانش آموز می تواند همزمان در یک رشتۀ تیمی (فوتسال، والیبال، بسکتبال) و یک رشتۀ انفرادی (پینگ پنگ، شطرنج، دارت و فوتبال دستی) شرکت کند. رشتۀ طناب کشی هم، رشتۀ آزاد در نظر گرفته شده است. به عبارت دیگر دانش آموزی که در فوتسال به عنوان رشتۀ تیمی و شطرنج به عنوان رشتۀ انفرادی شرکت کرده است، می تواند در طناب کشی هم شرکت کند.

سومین جشنوارۀ ورزشی «جام علامه»، با اهدافی همچون «گسترش و توسعه پایدار ورزش در مدارس»، «ایجاد رقابت سالم ورزشی»، «بهداشت و سلامت جشم و روان»، «ایجاد انگیزه در فراگیری علم و دانش» و «پرورش روحیۀ نظم و انضباط اجتماعی و گروهی» برگزار خواهد شد.

جدول رشته ها و نفرات هر تیم در مقاطع مختلف تحصیلی را در این لینک ببینید.

رُخ ماندگار؛ علامه ای ها روی صحنۀ نمایش

«رخ ماندگار» عنوان اولین دورۀ جشنوارۀ تئاتر دانش آموزان «دبستان های مجتمع علامه طباطبایی» است که در سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

«رخ ماندگار» به صورت جداگانه برای دانش آموزان دبستان های پسرانه علامه طباطبایی – واحدهای نیاوران و پاسداران و دبستان دخترانه علامه طباطبایی – واحد تهرانپارس، در رشته های «تئاتر صحنه ای (گروهی)» و «تئاتر مونولوگ (تک گویی)» برگزار خواهد شد.

براساس اعلام دبیرخانۀ جشنواره، هر مدرسه می تواند «یک نمایش صحنه ای» و «حداکثر پنج نمایش مونولوگ» به جشنواره ارائه دهد.

ثبت نام در جشنواره از ۱۷ آبان همزمان با میلاد حضرت زینب (س) آغاز خواهد شد. اسامی نفرات گروه ها، تا ۱۵ آذرماه از مدارس به مجتمع ارسال می شود.

مرحله نهایی جشنواره «رخ ماندگار» در رشتۀ «نمایش صحنه ای» ۲ دی ماه به صورت زنده و در حضور داوران برگزار می شود. نمایش های مونولوگ هم باید به صورت «فیلمِ افقی» و در حجم «کمتر از ۳۰۰ مگابایت» برای دبیرخانه جشنواره ارسال شود.

حداکثر تعداد بازیگران هر گروه می بایست ده نفر باشد. مدت زمان اجرای نمایشِ صحنه ای «۱۵ تا ۲۵ دقیقه» و برای نمایشِ مونولوگ «۵ تا ۱۰ دقیقه» در نظر گرفته شده است. نمایش مونولوگ شامل «نقالی»، «پرده خوانی»، «قصه گویی» و «لالایی خوانی» نیز می شود.

ضوابط و قوانین جشنواره «رخ ماندگار» را اینجا و اینجا بخوانید.

اخبار پیشنهادی