مراسم تقدیر از برگزیدگان پانزدهمین جشنواره پژوهشی علامه ای‌ها و مدال آوران جهانی برگزار شد

اهدای ۲۲۰ جایزه به پژوهشگران برتر

در مراسم اختتامیۀ پانزدهمین دورۀ جشنوارۀ پژوهشی علامه طباطبایی و تقدیر از پژوهشگران برتر مجتمع، ۲۲۰ جایزه و مدال اهدا شد. این مراسم، امروز (۶ تیرماه) با حضور دانش آموزان مدارس ده گانه و خانواده هایشان در سالن اجتماعات واحد آبشناسان برگزار شد.

«مصطفی جوادزاده»، مدیر مجتمع فرهنگی-آموزشی علامه طباطبایی در سخنان کوتاهی، ضمن تشکر از برگزار کنندگان و شرکت کنندگانِ جشنوارۀ پژوهشی مجتمع، دربارۀ اهمیت برگزاری این جشنواره گفت: «شرکت دانش آموزان در مسابقات پژوهشی، باعث رشد مهارت های فردی و اجتماعی در زندگی شان می شود. این دستاورد، بیشتر از کسب مدال اهمیت دارد.» وی با ذکر خاطراتی از اعزام تیم های پژوهشی مجتمع به کشورهای مختلف گفت: «برگزاری جشنوارۀ پژوهشی مجتمع علامه طباطبایی، مقدمه ای برای کسب رتبه های ملی و بین المللی است.»

جوادزاده با تاکید بر اهمیت مهارت محوری افزود: «مجتمع علامه طباطبایی با اجرای برنامه ها و جشنواره های مختلف در زمینه های آموزشی، فرهنگی، هنری و ورزشی تلاش می کند تا بستر رشد استعدادهای مختلف، فراهم کند. دانش آموز که علاقه مند باشد، معلم و راهنمای خوب که مهیا شود و اگر بستر مناسبی هم فراهم شده باشد، موفقیت هم حاصل می شود.» وی با اشاره به مشاهداتش از خوشحالی والدین بخاطر موفقیت های فرزندان شان گفت: «رقابت بچه ها علاوه بر خودشان برای خانواده ها نیز جذاب است. یادم می آید سال ها پیش در یکی از رقابت های رباتیک، وقتی ربات یکی از بچه ها گل زد، پدرش که پزشک متخصص و جراح هم بود، بالا می پرید و خوشحالی می کرد.» مدیر مجتمع علامه طباطبایی در بخش دیگری از سخنانش، دانش آموزان برگزیدۀ جشنواره های پژوهشی مجتمع را از جمله سرمایه های کشور دانست و تصریح کرد: «کشور در آینده به شما نیاز دارد و من عمیقا دوست دارم که شما بتوانید به کشورتان خدمت کنید.»

پانزدهمین دوره جشنوارۀ پژوهشی مجتمع فرهنگی، آموزشی علامه طباطبایی، روزهای ۲۶ و ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ در سالن ورزشی واحد آبشناسان برگزار شد. علامه ای ها در این رقابت ها در رشته های پژوهشی هوا-فضا (موشک آبی و گلایدر)، رباتیک (ربات مسیریاب و ربات فوتبالیست)، برنامه نویسی و بازی سازی، پزشکی و نانو با هم رقابت کردند. برگزیدگان جشنواره امروز، مدال ها و جوایزشان را از مدیر مجتمع دریافت کردند. اسامی برگزیدگان جشنواره پژوهشی علامه طباطبایی را اینجا بخوانید.

اهدای جایزه به دارندگان رتبه و مدال ملی و بین المللی

در بخش دیگری از مراسم امروز، به بیش از ۱۱۰ دانش آموز مدارس علامه طباطبایی که در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ در جشنواره های پژوهشی ملی و بین المللی، رتبه و مدال کسب کرده بودند، جوایزی اهدا شد. دانش آموزان، جوایز و لوح های تقدیرشان را از مدیر مجتمع و مدیران واحدهای میرداماد (دارا مانی)، پاسداران (تورج قاسمی)، گلستان (امین غفاری) دریافت کردند. دانش آموزان مدارس مجتمع فرهنگی، آموزشی علامه طباطبایی در سال تحصیلی گذشته از جشنواره های ابداعات و اختراعات کشورهای تایوان، امارات، روسیه، لهستان، رومانی و مسابقات ایران اپن ۲۰۲۴، بیش از ۳۰ جایزه تیمی و انفرادی کسب کردند.

«محمد مالکی» مسئول پژوهش مجتمع علامه طباطبایی، با ارائه گزارشی از فعالیت های پژوهشی مجتمع در سال تحصیلی گذشته گفت: «پانزدهمین جشنواره پژوهشی علامه ای ها با حضور ۴۰۰ دانش آموز و در ۱۲ لیگ مختلف برگزار شد. اساس کار پژوهشی مجتمع، مهارت محوری است.» وی با ذکر نام تعدادی از دانش آموزانی که سال های گذشته در چشنواره های پژوهشی مجتمع شرکت کرده بودند افزود: «افرادی که قبلا بعنوان دانش آموز در جشنواره های مجتمع شرکت کرده اند، امروز بعنوان داور در رقابت های ملی نظیر ایران-اپن حضور دارند و مسیر آینده شان را روشن کرده اند.» اسامی دانش آموزان برتر پژوهشی مجتمع در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲/ کلیک کنید.

گالری تصاویر مراسم تقدیر از دانش آموزان پژوهشگر مدارس علامه طباطبایی را اینجا ببینید.

اخبار پیشنهادی